خمیردندان بدون فلوراید ؟!

خمیردندان بدون فلوراید ؟!

خمیردندان بدون فلوراید ؟! 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

خمیردندان حاوی فلوراید تنها راه اثبات شده برای جلوگیری از ایجاد حفره (پوسیدگی دندان) است. اما متخصصان دندانپزشکی هشدار می دهند که برخی از مصرف کنندگان در حال تعویض خمیردندان حاوی فلوراید با آنهایی هستند که فلوراید ندارند.

این مصرف کنندگان ممکن است به گزینه های موجود در اینترنت یا مغازه هایی که محصولات “طبیعی” را بازاریابی می کنند ، روی بیاورند.

ادموند هیولت ، DDS ، استاد دندانپزشکی ترمیمی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس ،  گفت: “من نگران این هستم که افرادی که این محصولات را انتخاب می کنند ، فواید اثبات شده فلوراید را برای پیشگیری از حفره(پوسیدگی دندان) از دست ندهند.”

“به عنوان یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی ، سلامتی و سلامتی بیماران من از اهمیت اولیه برخوردار است و من می خواهم آنها از بهترین مواردی که علوم دندانپزشکی ارائه می دهد بهره مند شوند. فلوراید یک مثال درخشان است. ”

فلوراید چیست؟

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که در اکثر منابع آبی مانند دریاچه ها ، رودخانه ها و اقیانوس یافت می شود.

طی 70 سال گذشته ، فلوراید به بیشتر منابع عمومی آب در ایالات متحده اضافه شده است. این ماده معدنی هنگامی که به خمیردندان و محصولات دندان اضافه می شود با تقویت مینای دندان یا سطح سخت دندان از ایجاد حفره جلوگیری می کند.

مطالعات نشان داده است که داشتن فلوراید در سیستم های آب عمومی حداقل 25 درصد از پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگسالان جلوگیری کرده است.

علی رغم شواهد قوی که از مزایای فلوراید برای سلامت دهان و دندان پشتیبانی می کند ، برخی از مصرف کنندگان گزینه هایی را انتخاب می کنند که علی رغم عدم حاوی فلوراید ، به عنوان کارآمد به بازار عرضه می شوند.فلوراید

با جستجو در سایت معروف خرید آنلاین آمازون ، خمیردندان های مختلف فاقد فلوراید با توصیف تبلیغاتی مانند “طبیعی و موثر” نشان داد.

نظرات مصرف کنندگان ذکر شده در زیر برخی از محصولات نشان می دهد برخی از مشتریان از فلوراید ترس دارند.

“بیشتر باکتری های از بین برنده خمیردندان ها حاوی مواد مضر مانند فلوراید و تریکلوزان و کلرید کلسیم هستند. ما هر سال مقدار زیادی سم را فقط با مسواک زدن می خوریم. ”

اما دکتر هیولت می گوید که نه تنها فلوراید موجود در خمیردندان ایمن است ، بلکه یک ماده طبیعی است.

فلوراید یک عنصر طبیعی است ، ترکیبات خاص فلوراید که برای جلوگیری از حفره(پوسیدگی دندان) اثبات شده و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای پیشگیری از حفره تأیید شده اند ، به میزان مورد تأیید FDA به خمیردندان اضافه می شوند. ”هیولت گفت.

کارشناسان می گویند برخی از مصرف کنندگان در مورد ایمنی فلوراید تصور غلط دارند و این ممکن است عاملی در انتخاب محصولات بدون فلوراید در افراد باشد.

در حالی که خمیر دندانهای بدون فلوراید به عنوان یک روش ایمن و موثر برای حفظ سلامت دندان های شما به بازار عرضه می شوند ، هیولت می گوید هیچ ماده دیگری نزدیک به فواید فلوراید نیست.

وی گفت: “هفتاد سال تحقیق ثابت می كند كه از ایجاد حفره جلوگیری می كند.” “هیچ ماده خمیردندان دیگری با این سابقه وجود ندارد. به همین دلیل ، ده ها سال است که دندانپزشکان خمیر دندانهای حاوی فلوراید را به بیماران خود توصیه می کنند. ”

در مورد  خمیردندان مناسب ، دندانپزشکان یک توصیه ساده دارند.

“من به همه بیمارانم می گویم که به دنبال یک خمیر دندان باشند که بتواند مهر و موم پذیرش ADA (اداره بهداشت آمریکا) را بدست آورد. اگر محصولی دارای مهر ADA باشد ، به این معنی است که آزمایش و اثبات شده است که بی خطر و م ،ثر است. ”

در ایالات متحده ، خمیر دندان هایی که ثابت شده ایمن و موثر در جلوگیری از ایجاد حفره و حفظ سلامت مطلوب دهان و دندان هستند ، دارای مهر و موم پذیرش ADA هستند.

طبق ADA ، فقط خمیر دندانهای حاوی فلوراید دارای چنین برچسبی هستند و تنها پس از ارائه شواهد علمی مبنی بر ایمنی و کارآیی محصول مچوز داده می شود.

علاوه بر این که حاوی فلوراید است ، خمیردندان های پذیرفته شده ADA همچنین نباید حاوی طعم دهنده هایی باشند که باعث پوسیدگی دندان مانند شکر می شوند و ممکن است حاوی مواد موثری باشند که به سفید شدن دندان کمک می کنند ، حساسیت دندان را کاهش می دهند ، از فرسایش مینای دندان جلوگیری می کنند و از التهاب لثه و تجمع لثه جلوگیری می کنند.

مسینا گفت حتی اگر دو بار در روز دندان های خود را به خوبی مسواک بزنید ، استفاده از خمیر دندان فاقد فلوراید ایده خوبی نیست ، حتی اگر به عنوان طبیعی یا بی خطر به بازار عرضه شود.

“فقط” طبیعی “بودن چیزی به این معنی نیست که می تواند به جلوگیری از حفره کمک کند. مسواک زدن با خمیردندان که فلوئور نداشته باشد به شما در جلوگیری از ایجاد حفره کمک نمی کند. ”

چه موقع حفره ایجاد می شود؟

حفره ها (پوسیدگی دندان) هنگام شکسته شدن لایه بیرونی سخت دندان ایجاد می شود.

دندان ها دائما در یک فیلم چسبنده از باکتری به نام پلاک پوشانده می شوند. هنگامی که فرد غذاها یا نوشیدنی های حاوی شکر را مصرف می کند ، باکتری های موجود در پلاک اسیدی ایجاد می کنند که سپس به لایه بیرونی سخت دندان حمله کرده و آن را با گذشت زمان از بین می برد. سوراخ های کوچکی به نام حفره(پوسیدگی دندان) در دندان ایجاد می شود.

فلوراید با کمک به بازسازی مینای دندان که توسط اسید مورد حمله قرار گرفته است ، مینای دندان را تقویت کرده و علائم پوسیدگی زودرس دندان را برعکس می کند.

“فلوراید در سطح مطلوب خمیر دندان و منابع آب جامعه بی خطر و موثر است. مانند هر پدر و مادری ، من می خواهم كه فرزندم سالم باشد ، بنابراین اطمینان حاصل كردم كه وی از بدو ورود اولین دندانهای شیری و از آن زمان فواید فلوراید دریافت می كند. ”

منبع مفاله