حساسیت دندان به سرما و راه های درمان چیست

حساسیت دندان به سرما و راه های درمان چیست

حساسیت دندان به سرما و راه های درمان چیست

حساسیت دندان به سرما و راه های درمان چیست 600 425 محصولات دهان و دندان بنسر

حساسیت دندان به سرما یک مشکل بسیار رایج است. طبق گزارش مجله بین المللی دندانپزشکی ، نزدیک به 57 درصد بزرگسالان بین 20 تا 50 سال گزارش می کنند که دندان های حساسی دارند. خبر خوب این است که این نوع شرایط به راحتی قابل برگشت هستند و مبتلایان اکنون گزینه های بیشتری برای کمک به کاهش دندان های حساس خود دارند. اگرچه بسیاری از خمیر دندان های خاص تسکین می ذهند، اما گاهی اوقات درمان دندانپزشکی ضروری است.

دلایل  حساسیت دندان

طبق سایت بهداشت دهان و دندان انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، حساسیت دندان می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. بیشترین حساسیت به سرما در گردن دندان یا خط لثه یا نزدیک آن اتفاق می افتد. اغلب بخشی از دندان که حساس می شود ، عاجی است که به دلیل پوشیدن لایه های محافظ خارجی مینا و سیمان در معرض آن قرار می گیرد. با این حال ، حساسیت همچنین می تواند ناشی از یک حفره ، پرشدگی از دست رفته یا شل یا سطح ریشه در معرض باشد. اکثر مبتلایان در گروه دوم قرار می گیرند.

چگونه ریشه ها در معرض حساسیت قرار میگیرند

دندانهای شما توسط یک لایه مینای دندان پوشانده شده است ، که آن را به عنوان سخت ترین ماده در بدن طبقه بندی می کنند. این سطح مینا بخشی از دندان را در بالای خط لثه می پوشاند. با این حال ، ریشه که این لایه مینای دندان محافظ سخت را ندارد ، به دلایل مختلف می تواند در معرض آن قرار گیرد.زیر این لایه ، عاج پوشانده شده است. این توبولهای عاجی میکروسکوپی است که دمای غذاهایی را که می خوریم مستقیماً به سلولهای عصبی دندان منتقل می کند. ناگهان می توانید دندانهایی حساس به سرما داشته باشید. چه عواملی باعث قرار گرفتن در معرض ریشه می شود؟ ADA عوامل زیر را شناسایی می کند:

  1. مسواک زدن نامناسب
  2. جمع شدن یا ساییدن دندان ها
  3. فرسایش ناشی از اسید
  4. درمان ارتودنسی

درمان حساسیت دندان به سرما

بهترین روش درمانی، به شدت حساسیت شما و همچنین سایر عناصر بستگی دارد. دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان وضعیت شما را ارزیابی می کند و گزینه های درمانی مناسب به شما را پیشنهاد می کند. این روش ها چه برای استفاده در خانه و چه روی صندلی دندانپزشکی استفاده شوند ، می توانند شامل یک یا ترکیبی از موارد زیر باشند:

  1. خمیر دندان فرموله شده برای دندان های حساس
  2. درمان های فلوراید در مطب یا در منزل
  3. تغییرات رژیم غذایی
  4. تاج یا پر کننده های باند شده برای پوشاندن ناحیه در معرض
  5. پیوند صمغ برای پوشاندن آدامس در حال عقب رفتن
  6. درمان کانال ریشه

فلوراید ابزار دیگری برای تسکین دندان های حساس است. می توان آن را به روش های مختلف ، از خمیر یا لاکتا شستشوی OTC ، توزیع کرد. فلوراید با تقویت مینای دندان و عاج عمل می کند ، بنابراین حساسیت را کاهش می دهد. این روشهای درمانی کمتر تهاجمی با فلوراید باید با یک رژیم مراقبت در منزل که شامل مسواک زدن مناسب با مسواک با برس نرم است ، ترکیب شوند.

تغذیه مناسب نیز مهم است ، زیرا یک رژیم غذایی که اغلب شامل غذاها و نوشیدنی های اسیدی است می تواند باعث ایجاد حساسیت یا تشدید آن شود.

درمان درگیرتر شامل کارهای دندانپزشکی است که ریشه در معرض یا ساختار از دست رفته دندان را بازیابی و محافظت می کند.

دندان های حساس به سرما و سایر مواد غذایی یک مشکل بسیار رایج است. این می تواند باعث ترس بعدی از درمان دندانپزشکی و انتخاب های نادرست رژیم غذایی شود ، به بسیاری از افراد اجازه می دهد که بی مورد رنج ببرند. خوشبختانه ، با تحقیقات جدید ، نسخه ها و داروهای OTC ، حساسیت شما فوراً کاهش می یابد. اولین قدم ، تعیین وقت ملاقات با متخصص دندانپزشکی است که از دانش و ابزار لازم برای ارزیابی و درمان نیاز فردی شما برخوردار است. کاهش یا از بین بردن دندان های حساس تأثیر مثبتی بر سلامت دهان و دندان و سلامت شما خواهد داشت.