بره موم چیست؟

بره موم چیست؟

بره موم چیست؟

بره موم چیست؟ 224 168 محصولات دهان و دندان بنسر

بره موم ماده ای رزینی مانند از جوانه های درختان صنوبر و مخروط است. بره موم به ندرت به شکل خالص در دسترس است. این ماده معمولاً از کندوی عسل بدست می آید و حاوی فرآورده های زنبوری است.

بره موم سابقه طولانی در مصرف دارویی دارد و به 350 قبل از میلاد ، زمان ارسطو برمی گردد. یونانیان از بره موم برای آبسه استفاده کرده اند. آشوریان از آن برای بهبود زخم ها و تومورها استفاده کرده اند. و مصریان از آن برای مومیایی استفاده کرده اند. امروزه هنوز کاربردهای دارویی زیادی دارد ، اگرچه اثر بخشی آن فقط برای چند مورد نشان داده شده است.

بره موم برای زخم های شانکر و عفونت های ناشی از باکتری ها (از جمله سل) ، ویروس ها (از جمله آنفولانزا ، آنفلوانزای خوکی H1N1 و سرماخوردگی) ، قارچ ها و ارگانیسم های تک سلولی به نام تک یاخته ها استفاده می شود. بره موم همچنین برای سرطان بینی و گلو استفاده می شود. برای تقویت سیستم ایمنی بدن و برای درمان مشکلات دستگاه گوارش (GI) از جمله عفونت هلیکوباکتر پیلوری در بیماری زخم معده. بره موم همچنین به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان و ضد التهاب استفاده می شود.

بعضی اوقات افراد برای تمیز کردن زخم ها ، تبخال دستگاه تناسلی و تبخال ، بره مو را مستقیماً به پوست می زنند. به عنوان دهان شویه برای تسریع بهبودی پس از جراحی دهان. و برای درمان سوختگی جزئی.

و همچین …

زخم های سرد استفاده از یک پماد 3٪ بره موم (Herstat یا ColdSore-FX) ممکن است به بهبود زمان بهبودی و کاهش درد ناشی از تبخال کمک کند.

تب خال ناحیه تناسلی. استفاده از پماد 3٪ بره موم (Herstat یا ColdSore-FX) ممکن است باعث بهبودی ضایعات عود کننده دستگاه تناسلی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 (HSV-2) شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است سریعتر و کاملتر از پماد 5٪ آسیکلوویر ، درمان ضایعات شود.

جراحی دهان به نظر می رسد استفاده از دهانشویه بره مو باعث بهبودی و کاهش درد و تورم پس از جراحی دهان می شود.

چگونه کار میکنه؟

به نظر می رسد بره موم علیه باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها فعالیت می کند. همچنین ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد و به بهبود پوست کمک کند.

آیا نگرانی های ایمنی وجود دارد؟

باید تأکید کرد که بره موم دارویی برای همه بیماری ها نیست. در حال حاضر یک چالش اساسی تعیین اینکه چه نوع بره موادی برای استفاده پزشکی ، دوزهای مناسب و چه بره موادی بر روی انسان و حیوانات نشان داده شده است ، از آنجا که کیفیت محصول بسیار متفاوت است. چندین محقق سنجش های بیولوژیکی و همچنین تجزیه و تحلیل کمی ترکیبات شیمیایی را از نمونه های مختلف بره موم پیشنهاد کرده اند. مشکلات کنترل کیفیت در کشورهایی که بره موم تجاری می شود تأیید شده است. پاسخ های بیش از حد حساسیت ناشی از بره موم ، به ویژه پاسخ های حاصل از اسید سینامیک ، گزارش شده است. در آینده ، باید به یک سوال قدیمی پاسخ داده شود: کدام بره موم برای کدام بیماری مناسب است؟ بنابراین ، خصوصیات دارویی دقیق بره موم باید تعیین شود. با تحقیق و دانش بیشتر ، تولید داروهای جدید امکان پذیر خواهد شد.