چه زمانی باید از نخ دندان استفاده کرد؟ قبل یا بعد از مسواک زدن؟

نخ دندان

چه زمانی باید از نخ دندان استفاده کرد؟ قبل یا بعد از مسواک زدن؟

چه زمانی باید از نخ دندان استفاده کرد؟ قبل یا بعد از مسواک زدن؟ 275 183 محصولات دهان و دندان بنسر

چه زمانی باید از نخ دندان استفاده کرد؟ قبل یا بعد از مسواک زدن؟

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو عادت مهم هستند که باید از کودکی تا بزرگسالان در هر فردی رعایت شود. این دو تکنیک ساده بهترین روش های پیشگیرانه برای حفظ سلامت دهان و دندان در زندگی روزمره هستند.

غذا ، بزاق و باکتری ها با هم کار می کنند و لایه ای لزج روی دندان های ما ایجاد می کنند که به آن پلاک می گویند. این پلاک ها وقتی روی سطح دندان برداشته نشوند ، در زیر شکاف خط لثه به رسوب زردی به نام تارتار محکم می شوند. این امر منجر به ضعیف شدن لثه ها می شود که باعث بیماری ، التهاب ، بوی بد ، لرزش دندان و در نهایت از دست دادن دندان می شود.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم ، به کاهش تجمع پلاک در سطح دندان ها کمک می کند. این به تقویت مینای دندان کمک می کند ، که در برابر حملات اسیدی ناشی از مواد غذایی مقاومت می کند.

بنابراین چه زمانی از نخ دندان استفاده کنیم؟ قبل یا بعد از مسواک زدن است؟

تحقیقات می گوید نخ دندان قبل از مسواک زدن بهتر کمک می کند. نخ دندان کشیدن ابتدا غذا ، بزاق و بقایای بین سطوح دندان ها و خطوط لثه را از بین می برد. بعد از این مسواک زدن ، ذرات را به راحتی از دهان خارج می کند. شستشو با آب یا دهانشویه حاوی فلوراید ، مینای دندان را سخت تر کرده و آن را محکم و نفوذ ناپذیر می کند. همچنین خمیر دندان را قادر می سازد تا به طور موثرتری به مناطق غیرقابل دسترسی، دسترسی پیدا کند که قبلاً توسط بقایای غذا اشغال شده بود.

استفاده از خمیردندان دارای فلوراید پس از نخ دندان و مسواک زدن ، باعث می شود فلوراید بسیار بهتر توسط مینای دندان جذب شود. گفته می شود که مینای دندان بدون مسدود شدن حدود سی دقیقه پس از مسواک زدن ، جذب فلوراید را افزایش داده و به سختی مینای دندان کمک می کند.

چه مزایایی دارد؟نخ دندان

دندان طبیعی دارای انواع شکاف و شکاف بین دندان ها است ، جایی که غذا می تواند در آن گیر کرده و پنهان شود. اگر این موارد برداشته نشوند ، می توانند آثار مضر برای لثه ها و دندان ها ایجاد کنند. نخ را می توان به مناطقی که با برس شما قابل دسترسی نیست ، می رسانید.

نخ دندان را می توان به طور موثری برای پاکسازی مواد زائد بدون آسیب رساندن به لثه یا بیرون راندن بیشتر غذا به بالا و داخل استفاده کرد. این امر در مقایسه با دندان گیر یا سایر ابزارهای فلزی که افراد معمولاً برای برداشتن غذای به دام افتاده استفاده می کنند بسیار بهتر است.

در حالی که نخ دندان به طور منظم توصیه می شود و مسواک زدن باید دو بار در روز انجام شود ، مهم است که هر دو را هر روز انجام دهید ، حتی اگر به ترتیب ذکر شده انجام نشده باشند.

تکنیک مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

دندانپزشکان توصیه می کنندکه از مسواک نرم با برس نرم استفاده کنند ، تا با حرکات دایره ای تمام سطوح دندان ها را مسواک بزنید. بهتر است در مسواک زدن بیش از 2-3 دقیقه در روز زیاده روی نکنید.

نخ دندان را می توان با استفاده از نخ دندان کمانی یا نخ دندان ساده یا تمیز کننده های بین دندانی طبق توصیه تیم دندانپزشکان  انجام داد.

منبع مقاله