چرا و در چه زمانی مسواک خود را تعویض کنیم؟

مسواک

چرا و در چه زمانی مسواک خود را تعویض کنیم؟

چرا و در چه زمانی مسواک خود را تعویض کنیم؟ 275 183 محصولات دهان و دندان بنسر

وقتی به یخچال خود نگاه می کنید و می بینید شیری که تاریخ انقضا آن گذشته است ، آن را بیرون می ریزید زیرا مصرف لبنیات منقضی شده ممکن است  خطرناک باشد. باور کنید یا نکنید ، مسواک ها نیز منقضی می شوند و مهم است که بدانید هر چند بار باید مسواک را عوض کنید تا بتوانید دندان های خود را تمیز و سالم نگه دارید.، ما در این راهنمای سریع تعداد دفعات نیاز به تعویض مسواک خود ارائه داده ایم

مسواک

چرا مسواک خود را تعویض کنیم؟

در هنگام استقاده از مسواک ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی همان احساسی را داشته باشد که برای اولین بار از آن استفاده کرده اید ، اما هنوز هم باید هر 3 تا 4 ماه یکبار تعویض شود. هنگامی  که برس مسواک شما خراب می شود ، آنها توانایی تمیز کردن دندان های شما را از دست می دهند ، که می تواند منجر به عواقب منفی مانند:

  1. تجمع باکتریها روی برس شما
  2. توانایی کاهش پلاک کاهش می یابد
  3. بوی بد دهان
  4. بیماری لثه

در چه زمانی مسواک خود را تعویض نماییم؟

بهترین معیار برای تصمیم گیری در مورد تغییر مسواک، زمان  استفاده ی شماست: اگر بیش از 3 ماه از مسواک استفاده میکنید ، وقت آن است که یک مسواک جدید تهیه کنید. سایر علائم برای خرید مسواک جدید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برس های فرسوده
  • برس های  تیره که می تواند نشانه ای از کپک باشد
  • برس بسیار نرم

اگرچه ممکن است عمر مسواک شما کوتاه به نظر برسد ، اما اگر هر یک از این علائم قبل از سه ماه ظاهر شود ، تهیه مسواک جدید در اسرع وقت مهم است. اگر مسواک شما تیره شده یا موهای آن خیلی زود خراب می شوند ، ممکن است مسواک خود را در جای نامناسب قرار می دهید. سعی کنید مسواک خود را به صورت عمودی و در مکانی خشک که در آن با دیگر باکتری ها یا میکروب ها تماس نمی گیرد ، نگه دارید. سرویس بهداشتی می تواند مکانی کثیف باشد ، بنابراین مطمئن شوید که مسواک خود را مرتباً تعویض می کنید ، تا از بیمار شدن در برابر ذرات ناخواسته جلوگیری کنید.