چرا دهانشویه ا؟

چرا دهانشویه ا؟

چرا دهانشویه ا؟

چرا دهانشویه ا؟ 960 540 محصولات دهان و دندان بنسر

چرا دهانشویه؟!

به گفته انجمن دندانپزشکی کانادا (CDA) ، 70 درصد از کانادایی ها در برخی از مراحل زندگی خود از بیماری لثه رنج می برند. این عدد زیاد ناشی از عواملی از جمله رژیم غذایی نامناسب و مراقبت های دهانی خانگی کمتر از ایده آل است. خوشبختانه شما می توانید با چند تلاش ساده از بیماری لثه جلوگیری کنید:

  • دوبار در روز مسواک بزنید
  • حداقل یکبار در روز نخ دندان بکشید
  • سالی دوبار برای نظافت و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید
  • قبل از خواب از دهانشویه ضدعفونی کننده استفاده کنید

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و همچنین بیماری لثه بسیار مفید است ، اما محدودیت شما در مناطقی است که می توانید به آنها برسید. حتی نخ دندان نمی تواند همه جا در دهان شما برود و ممکن است فضاها و سطوحی وجود داشته باشد که شما سهواً از آنها غافل می شوید. دهانشویه می تواند به این مناطق برسد و اطمینان خاطری از تمیزی کامل دهد.

علاوه بر این ، دهانشویه مستقیما باکتری ها را از بین می برد. مسواک زدن و نخ دندان بقایای مواد غذایی و باکتری های تجمع یافته را از بین می برد ،دهانشویه می تواند تا 99 درصد باکتری های مضر موجود در دهان شما را از بین ببرد ، از جمله باکتری های بیماری لثه.

 

آیا اساساً همه دهانشویه ها یکسان هستند؟

خیر ، در واقع چند نوع دهانشویه وجود دارد که عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند. به عنوان مثال ، دهانشویه ضد باکتریایی با از بین بردن باکتری های مضر در دهان ، تجمع پلاک و بوی بد دهان را کنترل می کند. از طرف دیگر ، دهانشویه فلوراید به عنوان مکمل برای افرادی که ممکن است در آب آشامیدنی معمولی خود در معرض فلوراید قرار نگیرند ، استفاده می شود و کاربر را قادر می سازد تا به طور موثرتر با بیماری های لثه و پوسیدگی دندان مبارزه کند. در نهایت ، دهانشویه کلرهگزیدین برای کسانی که از التهاب لثه یا بیماری لثه رنج می برند وجود دارد این به بیمار اجازه می دهد با باکتری هایی که برای لثه آنها آسیب می رسانند مبارزه کند.

چرا دهانشویه؟

آیا در صورت بارداری می توانم از دهانشویه استفاده کنم؟

آره! در واقع توصیه می شود که زنان باردار در طول دوران بارداری از دهانشویه استفاده کنند. این به آنها اجازه می دهد تا از مشکلات بهداشت دهان و دندان مانند بیماری لثه که در واقع می تواند منجر به عوارض دوران بارداری شود جلوگیری کنند. از این نظر ، دهانشویه در واقع می تواند به جلوگیری از زایمان زودرس کمک کند! (منبع)

آیا از دهانشویه الکلی استفاده کنم یا غیر الکلی؟

اکثر دهانشویه هایی که در داروخانه ها مشاهده می کنید حاوی الکل (به ویژه اتانول) هستند که باعث ایجاد احساس سوزش اولیه می شوند و همچنین طعم و خشکی ناخوشایند دهان را به همراه دارند.

به غیر از احساس سوزش دهان ، الکل موجود در دهانشویه تقریباً تمام باکتری های دهان شما را از بین می برد هم باکتری های بد و هم خوب. این بدان معناست که مگر اینکه هر روز به طور مداوم از دهانشویه استفاده کنید ، فرصت های زیادی برای ایجاد بوی بد دهان و ایجاد عدم تعادل باکتری ها وجود دارد. دهانشویه بدون الکل بیشتر باکتری های بد را مورد هدف قرار می دهد و تعادل مطلوبی را برای جلوگیری از عوارض بیشتر یا بوی بد دهان ایجاد می کند. افرادی که دچار خشکی دهان (خشکی دهان) ، جریان بزاق پایین به دلیل عوارض جانبی دارویی ، پرتودرمانی یا بیماری های سیستمیک مانند سندرم شوگرن یا دیابت می شوند ، همگی می توانند از دهانشویه های بدون الکل استفاده کنند. دهانشویه بدون الکل برای افرادی که سابقه سوء مصرف الکل دارند نیز مفید است.