هیپوکلسیفیکاسیون دندان چیست؟

هیپوکلسیفیکاسیون دندان چیست؟

هیپوکلسیفیکاسیون دندان چیست؟

هیپوکلسیفیکاسیون دندان چیست؟ 300 168 محصولات دهان و دندان بنسر

هیپوکلسیفیکاسیون دندان چیست؟

کلسیم در سلامت دهان و دندان شما نقش مهمی دارد. این ماده معدنی مینای دندان شما را تقویت می کند. اما چه اتفاقی می افتد که مینای دندان شما کلسیم کافی نداشته باشد؟ در مورد هیپوکلسیفیکاسیون و دلایل و روشهای درمانی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هنگامی که مینای دندان شما مقدار کافی کلسیم نداشته باشد ، محاسبه هیپوکلاسیک انجام می شود. این نارسایی باعث می شود که مینای دندان شما نازک و ضعیف باشد. همچنین هیپوکلسیفیکاسیون به دندانهای شما ظاهری مات یا گچی می دهد و می تواند منجر به تغییر رنگ سفید ، زرد یا قهوه ای شود.

مینای دندان ضعیف ، دندانهای شما را در معرض خطر پوسیدگی قرار داده و دندانهای شما را مستعد پوسیدگی و فرسایش میکند. همچنین ممکن است حساسیت بیشتری به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم داشته باشید.

هیپوکلسیفیکاسیون هیپوکلسیفیکاسیون در مقابل هیپوپلازی

هیپوکلسیفیکاسیون و هیپوپلازی هر دو روی مینای دندان شما تأثیر می گذارند. با این حال ، هیپوپلازی مینای دندان را سخت ، اما نازک و کمبود توصیف می کند ، که معمولاً در اثر رشد ژنتیکی یا قرار گرفتن در معرض برخی مواد در اثر رشد دندان ایجاد می شود. هیپوکلسیفاسیون مینای دندان را توصیف می کند که نرم و کم کلسیف است اما از نظر کمی طبیعی است.

چه عواملی باعث هیپوکلسیفیکاسیون می شود؟
hypocalcification مینا معمولاً از دو عامل ناشی می شود : شرایط اسیدی بیش از حد در دهان یا نقص ژنتیکی.

شرایط اسیدی پلاک یک بیوفیلم چسبناک و بی رنگ است که همیشه روی دندان های شما شکل می گیرد. از قندها و نشاسته های غذایی شما تغذیه می کند و اسیدی آزاد می کند که به مینای دندان حمله می کند.

با مراقبت های ضعیف خوراکی ، اسید از پلاک همراه با اسید از رژیم غذایی شما می تواند کلسیم مینای دندان شما را تجزیه کرده و باعث ایجاد محاسبه هیپوکلسیم شود.

شرایط ژنتیکی یک بیماری دندانی ارثی به نام Amelogenesis imperfecta نیز می تواند منجر به هیپوکلسیفیکاسیون شود. سازمان ملی اختلالات نادر تخمین می زند که از هر 14000 تا 16000 کودک آمریکایی ، یک نفر مبتلا به amelogenesis imperfecta است. با این اختلال نادر ، به دلیل سو mal عملکرد برخی پروتئین ها ، مینای دندان در دندان های اصلی یا بزرگسالان به طور طبیعی رشد نمی کند. این منجر به مینای دندان می شود که نرم بوده و به راحتی فرسوده می شود.

چگونه با هیپوکلاسیفیکاسیون رفتار می کنیم؟

اگر روی دندان های خود لکه های کرکی یا خامه ای مشاهده کردید ، هر چه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ، محاسبه هیپوکلاسیون نیاز به توجه فوری دارد. هنگامی که حملات اسیدی دلیل از دست دادن کلسیم باشد ، درمان به شدت مورد شما بستگی دارد.

درمان موارد خفیف با ایجاد یک روال مناسب مراقبت از دهان آغاز می شود. این شامل مسواک زدن با خمیر دندانهای حاوی فلوراید به مدت دو دقیقه در روز ، تمیز کردن دندانها با نخ دندان یا دستگاه بین دندانی و تعیین وقت معاینات منظم دهان با دندانپزشک است.

این همچنین به معنای تنظیم رژیم غذایی برای جلوگیری از غذاهای شیرین و اسیدی است. علاوه بر این ، متخصص دندانپزشکی شما ممکن است خمیرها ، کرم ها و درمان های حاوی فلوراید را برای تشویق مجدد تجویز مجدد توصیه کند. برای موارد شدیدتر که محاسبه هیپوکلسیون منجر به پوسیدگی شده است ، ممکن است به کار ترمیم نیاز باشد.

برای بیماران آملوژنز ایمپرفکتا ، انجام کمبود کلسیم قابل درمان نیست ، اما دندانپزشکان می توانند جایگزینی مصنوعی برای مینای دندان ناسالم ارائه دهند. ترمیم کامل تاج یا پروتزهای مخصوص دندان های معیوب می توانند دندان داخلی را بپوشانند و از آن محافظت کنند ، از پوسیدگی جلوگیری می کند و بیماران حساس به دندان را که معمولاً تجربه می کنند ، تسکین می دهد.

مینای دندان بهترین محافظت را برای دندان ها ایجاد می کند و از دست دادن کلسیم یک سیگنال هشدار دهنده برای ضعیف شدن مینای دندان ارسال می کند. اگر یک دندانپزشک بتواند به موقع مشکل را پیدا کند ، می تواند مانع پیشرفت آن در موارد جدی تر شود. اگر لکه ها یا لکه هایی روی دندان های گچی مشاهده کردید ، برای معاینه و معالجه آنها با دندانپزشک وقت خود را رزرو کنید و از آنها بخواهید در مورد پیشگیری مجدد از آنها مشاوره بگیرید.

منبع مقاله