نحوه مراقبت از دندان ها و لثه های کودک: 6 تا 12 سالگی

خمیردندان کودک بنسر

نحوه مراقبت از دندان ها و لثه های کودک: 6 تا 12 سالگی

نحوه مراقبت از دندان ها و لثه های کودک: 6 تا 12 سالگی 1000 550 محصولات دهان و دندان بنسر

نحوه مراقبت از دندان ها و لثه های کودک: 6 تا 12 سالگی

با بزرگتر شدن فرزند شما ، دندان های شیری خود را از دست می دهند و دندان های بزرگسال او نمایان می شود. در این مرحله ، تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه برای اطمینان از رشد سالم برای شما بسیار مهم است. به عنوان والدین ، ​​طبیعی است که سوالاتی در مورد نحوه مراقبت از دندان های فرزند خود داشته باشید.

دندان کودک

چرا مسواک زدن برای کودکان 6 تا 12 سال اهمیت دارد؟

تمیز نگه داشتن دندان های کودک بخش مهمی از برنامه روزانه او است.اگرچه دندانهای شیری سرانجام می افتند ، اما شما همچنان باید از آنها مراقبت کنید. پوسیدگی دندان های شیری می تواند باعث درد دندان کودک شما شود و ممکن است مجبور به برداشتن دندان های خراب شوید. این می تواند باعث حرکت دندان های دیگر آنها شود و فضای دندان های بالغ را کاهش می دهد.

نکاتی درباره مسواک زدن دندان های کودکتان

در مراحل اولیه کودکی ، نحوه مسواک زدن دندان های کودک تا حدودی شبیه آنچه شما در دوران کودکی خودتان انجام می دادید اشت. با این حال ، در سنین 6 تا 12 سال ، نقاط عطف زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

رده سنی 6-8 سال

خمیردندان کودک بنسر

خمیردندان کودک بنسر

شما هنوز باید مسواک زدن دندان های فرزند خود را بر عهده و زیر نظر بگیرید. اجازه دادن به آنها برای بهبود تکنیک خود خوب است. با این حال ، شما هنوز هم باید خودتان آنها را مسواک بزنید. با نزدیک شدن به سن 8 سالگی ، می توانید به آنها اجازه دهید دندان های خود را مسواک بزنند ، اما شما همچنان باید نظارت داشته باشید.

مسواک زدن باید آخرین کاری باشد که قبل از خواب انجام می دهند و باید در یک بار نیز در طول روز انجام شود.

دندانهای آنها را به مدت دو دقیقه با یک مسواک دستی به اندازه کودک ، نرم یا با برس متوسط ​​مسواک کنید. همچنین می توانید از برس برقی استفاده کنید.

از خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه نخود استفاده کنید. مقدار توصیه شده بین 1350ppm و 1500ppm فلوراید و حداقل 1000ppm نیست.

پس از مسواک زدن ، کودک شما باید خمیر دندان را تف کند اما آن را با آب شستشو ندهد. این باعث تقویت لایه فلوراید بر روی دندان های آنها می شود.

رده سنی 9-12 سال

خمیر دندان کودک 7 تا 13 سال بنسر

خمیر دندان کودک 7 تا 13 سال بنسر

در حدود 9 سالگی ، می توانید به فرزند خود اجازه دهید به تنهایی مسواک بزند. برخی نظارت ها هنوز لازم است. در بیشتر موارد ، کودکان باید بتوانند این کار را به طور مستقل انجام دهند.

مطمئن شوید که آنها دو دقیقه مسواک می زنند و از مقدار خمیر دندان فلوراید 1350-1500 ppm به اندازه نخود روی مسواک دستی یا برقی استفاده می کنند.

پس از مسواک زدن ، کودک باید خمیر دندان را تف کند ، اما آن را با آب شستشو ندهد. این باعث حفظ غلظت فلوراید بر روی دندان ها می شود.

 نحوه مراقبت از دندان ها و لثه های کودک: 6 تا 12 سالگی

میزان استفاده از خمیر دندان برای کودکان و بزرگسالان بر اساس سن

کدام خمیردندان برای مراقبت از دندان کودکان مناسب است؟

به طور کلی به کودکان زیر 5 سال توصیه می شود از یک خمیر دندان کوچک با غلظت کم فلوراید (400ppm) بر روی مسواک استفاده کنند. این خمیردندان ها برای مراقبت بهینه دندانپزشکی برای کودکان ایجاد شده اند زیرا کودکان خردسال تمایل به بلعیدن خمیر دارند و در غلظت های کم لکه ای از این خمیردندان باعث ایجاد لکه مینای دندان در دندان های دائمی نمی شود که فلوروز نامیده می شود.

هنگامی که کودکان به 6 سالگی می رسند ، معمولاً به سمت خمیردندان بزرگسال (1000ppm) حرکت می کنند. باز هم فقط یک اسمیر  (دانه ماش) خمیر دندان برای مراقبت موثر دندان از کودکان لازم است.

پس از مسواک زدن ، فرزندان خود را تشویق کنید تا خمیر اضافی را تف کنند ، اما لازم نیست دهان را بشویید. خمیر باقی مانده را می توان در دهان گذاشت تا به ساختار ضعیف دندان نفوذ کرده و به جلوگیری از حفره های اولیه کمک کند.

نکاتی در مورد سهولت مسواک زدن

با بزرگتر شدن کودکان ، به احتمال زیاد شما از مرحله ای که همکاری آنها را با مسواک زدن سخت می کند ، عبور خواهید کرد. هدف در حال حاضر ثبات و حفظ مسواک زدن منظم است ، به خصوص هنگامی که کودک شما شروع به مسواک زدن خود می کند. اگر هنوز مسواک زدن برای آنها مشکل است ، به خاطر داشته باشید که باید پشتکار داشته باشید و به آنها اطلاع دهید که مسواک زدن نمی تواند بر سلامت کلی آنها تأثیر منفی بگذارد.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از مسواک زدن منظم روزانه در زمان شب و یک بار دیگر در طول روز اطمینان حاصل کنید. با الگوبرداری از رفتارهای خوب مراقبت از دهان نیز می توانید نقشی ایفا کنید. نشان دادن مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود ، به ایجاد عادات خوب به عنوان بخش مهمی از روز فرزند شما کمک می کند.

اگر به طور اتفاقی متوجه شدید که کودک شما از اصول اولیه مراقبت از دهان خود غافل شده است ، باید به او یادآوری کنید که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه برای سلامت و رفاه کلی او چقدر اهمیت دارد.