مزایای استفاده از دهانشویه آب نمک

مزایای استفاده از دهانشویه آب نمک

مزایای استفاده از دهانشویه آب نمک

مزایای استفاده از دهانشویه آب نمک 400 267 محصولات دهان و دندان بنسر

مزایای استفاده از دهانشویه آب نمک

احتمالاً در مورد فواید آب نمک شنیده اید یا از آن برای درمان گلو درد ، لثه و حتی برای تسکین درد بعد از عمل دندان استفاده کرده اید. دهانشویه آب نمک یک درمان خانگی آسان و مقرون به صرفه است که برای تسکین ناراحتی دهان استفاده می شود ، اما مزایای این محلول خانگی چیست؟

تاریخچه نمک برای مصارف دارویی

آیا می دانید که استفاده دارویی از نمک به 1600 سال قبل از میلاد باز می گردد؟ فواید نمک برای سلامتی در برخی از قدیمی ترین نسخه های پزشکی ثبت شده است. اعتقاد بر این بود که نمک می تواند زخم ها را خشک کرده و ضد عفونی کند. طب مصر باستان محلول های ضد عفونی را تجویز می کرد که حاوی نمک به عنوان عنصر اصلی بود. این داروها به صورت خوراکی تجویز می شدند و به عنوان پماد یا شیاف استفاده می شدند. داروهای یونانی نیز با مخلوط کردن نمک با عسل از ما نمک ساخته اند تا یک برنامه موضعی برای ضد عفونی زخم ها و زخم ها ایجاد شود.

مزایای استفاده از دهانشویه آب نمک

نمک چگونه باکتری های دندان را مهار می کند

نمک یک ماده معدنی است که عمدتاً از کلرید سدیم (NaCl) تشکیل شده است. شستشوی دهان با محلول NaCl یک داروی قدیمی است که تصور می شود باعث بهبود لثه های سالم و ترمیم بهبود زخم های دهان می شود. طبق مقاله ای که توسط مجله PLOS ONE منتشر شده است ، دندانپزشکان ممکن است توصیه کنند که برای حفظ سلامت دهان و دندان خود از دهانشویه با نمک استفاده کنید. اما شستشوی دهان با آب نمک چگونه کمک می کند؟ هنگامی که پلاک با دوزهای بالای قند (از غذاها و نوشیدنی های شیرین) در تعامل است ، اسیدهایی ایجاد می کند که به مینای دندان حمله می کنند. تجمع پلاک در بیماری لثه نیز نقش دارد. مطالعه ای که توسط مجله انجمن دندانپزشکی و دندانپزشکی پیشگیرانه هند منتشر شد ، نشان داد که آب نمک به طور موثری پلاک را کاهش می دهد و به عنوان کمکی برای کنترل معمول پلاک مکانیکی برای پیشگیری از بیماری های دهان و دندان است. به یاد داشته باشید که مسواک زدن دوبار در روز و تمیز کردن بین دندان ها با نخ دندان یا سایر پاک کننده های بین دندانی ، بخش مهمی از یک دهان سالم و لبخند باقی می ماند.

خواص درمانی آب نمک

ممکن است دندانپزشک شما پیشنهاد کند که بعد از کشیدن دندان ، دهان خود را با آب نمک بشویید. این به این دلیل است که آب نمک به دلیل خواص درمانی طبیعی شناخته شده است. همچنین می توان از درمان خانگی برای تسکین ناراحتی از زخم های دهان در حالی که به روند بهبودی کمک می کند ، استفاده کرد. آب نمک با کاهش التهاب و باکتری های موجود در دهان ، بهبود زخم را تسریع می کند.

تهیه دهانشویه با آب نمک

تهیه دهانشویه بر پایه آب نمک آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید نمک و مقداری آب گرم است. 1/2 قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. می توانید از این آبکشی مقرون به صرفه برای موارد زیر استفاده کنید:

  1. تسکین زخم های دهان
  2. برای تسکین درد بعد از کشیدن دندان
  3. ناراحتی ناشی از گلو درد و زبان را کاهش دهید