فواید روغن درخت چای

روغن درخت چای

فواید روغن درخت چای

فواید روغن درخت چای 224 149 محصولات دهان و دندان بنسر

روغن درخت چای یک روغن اساسی است که می تواند برای اهداف مختلفی از جمله حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن استفاده شود.

روغن درخت چای علاوه بر مزایای علمی که دارد ، ارزان و بی خطر است.

در این مقاله 14 مورد استفاده روزمره از روغن درخت چای مورد بحث قرار گرفته و راهنمایی در مورد استفاده ایمن و موثر از آن ارائه شده است.

 

روغن درخت چای چیست و چگونه کار می کند؟

روغن درخت چای از برگهای Melaleuca alternifolia ، یک درخت کوچک بومی کوئینزلند و نیو ساوت ولز ، استرالیا می آید.

گرچه Melaleuca alternifolia به درخت چای معروف است ، اما نباید این گیاه را با گیاهی که برگهایی را تولید می کند که برای تهیه چای سیاه ، سبز و اولانگ استفاده می شود اشتباه گرفت.

قرن ها است که بومیان از روغن درخت چای به عنوان یک داروی سنتی استفاده می کنند. این استرالیایی های بومی برگ درخت چای را خرد می کنند تا روغن آن استخراج شود و سپس برای درمان سرفه و سرماخوردگی استشمام می شود یا برای بهبودی مستقیماً روی پوست قرار می گیرد.

امروزه ، روغن درخت چای به طور گسترده به عنوان یک روغن 100٪ رقیق نشده یا “شسته و رفته” در دسترس است. اشکال رقیق شده نیز در دسترس است که از 5 تا 50٪ قدرت در محصولات طراحی شده برای پوست متغیر است.

روغن درخت چای حاوی تعدادی از ترکیبات از جمله Terpinen-4-ol است که نشان داده می شود برخی از باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد

به نظر می رسد Terpinen-4-ol باعث افزایش فعالیت گلبول های سفید خون شما می شود ، که به مبارزه با میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی کمک می کند

این خواص ضد میکروبی باعث می شود روغن درخت چای به عنوان یک درمان طبیعی ارزشمند برای درمان بیماری های پوستی باکتریایی و قارچی ، جلوگیری از عفونت و بهبودی باشد.

موارد استفاده از روعن چای:

 

1.ضد عفونی کننده دست

روغن درخت چای یک ضدعفونی کننده طبیعی ایده آل برای دست می سازد.

مطالعات نشان داده است که این ماده باعث از بین رفتن چندین باکتری و ویروس متداول در ایجاد بیماری می شود ، از جمله

پنوموکوک (باکتری موثر در سینه پهلو و عفونت سینوزیت) و اشریشیا کلی (عفونت روده ای حیوانات قابل سرایت به انسان ) و آنفولانرا.

علاوه بر این ، یک مطالعه آزمایش چندین نوع شستشوی دست نشان می دهد که افزودن روغن درخت چای به مواد پاک کننده ، اثر آنها را در برابر E. coli افزایش می دهد

 

2.دفع حشرات

روغن درخت چای ممکن است به دور نگه داشتن حشرات مزاحم کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که 24 ساعت پس از درمان با روغن درخت چای ، گاوها 61٪ مگس کمتری نسبت به گاوهایی که با روغن درخت چای درمان نشده اند دارند

علاوه بر این ، یک مطالعه آزمایش لوله ای نشان داد که روغن درخت چای توانایی بیشتری در دفع پشه ها نسبت به DEET ، رایج ترین ماده فعال در دفع حشرات تجاری (پیف پاف) دارد.

 

3.دئودورانت (بوگند زدایی) طبیعی

اثرات ضد باکتریایی روغن درخت چای ممکن است به کنترل بوی زیر بغل مربوط به تعریق کمک کند.

عرق خودش بو نمی دهد. با این حال ، وقتی ترشحات غدد عرق با باکتری های موجود در پوست شما ترکیب می شود ، بوی متوسط تا شدیدی تولید می شود.

ناحیه زیر بغل شما حاوی غلظت زیادی از این غدد است و عامل اصلی آن چیزی است که معمولاً “بوی بدن” نامیده می شود. خاصیت مبارزه با باکتری های روغن درخت چای ، آن را به یک گزینه طبیعی ایده آل برای دئودورانت ها و ضد تعریق های تجاری تبدیل می کند.

 

4.شوره سر را کنترل کنید

شوره سر ، یا پوسته های سفید پوست مرده که از پوست سر می ریزد ، خطرناک نیست، با این حال ، می تواند آزار دهنده و شرم آور باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد اثر روغن روغن چای در درمان شوره سر منتشر شده است ، اما یک مطالعه کنترل شده حاکی از مفید بودن آن است.

در این مطالعه چهار هفته ای ، گروهی که از شامپوی حاوی روغن درخت چای استفاده کرده بودند 40٪ بهبودی در شوره سر داشت. علاوه بر این ، گروه درخت چای پیشرفت قابل توجهی در درمان  شدت شوره ، خارش و چربی گزارش کرده است.

 

5.درمان بیماری  پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که با شیوع پوست قرمز ، خارش دار ، پوسته پوسته شده مشخص می شود.

اگرچه داروهایی وجود دارند که می توانند علائم را بهبود ببخشند ، این بیماری خود مزمن است و هیچ درمانی شناخته شده وجود ندارد.

روغن درخت چای حاوی ترکیبات ضد التهابی است که ، طبق شواهد موجود ، می تواند برای کاهش علائم پسوریازیس مفید باشد.

برای تسکین شراره های پسوریازیس ، 10-15 قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده ترکیب کنید. در صورت لزوم ، این کار را 2-3 بار در روز روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.