سیگارهای الکترونیکی برای لثه ها خوب نیستند

سیگارهای الکترونیکی

سیگارهای الکترونیکی برای لثه ها خوب نیستند

سیگارهای الکترونیکی برای لثه ها خوب نیستند 754 431 محصولات دهان و دندان بنسر

یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی می توانند به اندازه سیگارهای معمولی برای لثه ها و دندان ها مضر باشند.

در آزمایش‌های آزمایشگاهی، محققان دانشگاه روچستر (University of Rochester) در نیویورک بافت لثه افراد غیرسیگاری را در معرض دود سیگار الکترونیکی قرار دادند.

به نظر می‌رسد یافته‌های آن‌ها با استدلال‌هایی مخالفت می‌کند که دستگاه‌های باتری‌دار جایگزین سالم‌تری برای کشیدن سیگار سنتی هستند.

عرفان رحمان، سرپرست این مطالعه گفت: «ما نشان دادیم ذود یک سیگار الکترونیکی باعث می‌شود سلول‌ها پروتئین‌های التهابی آزاد کنند.که اینها به نوبه خود، “استرس درون سلول ها را تشدید می کند، و در نتیجه آسیب هایی که می تواند منجر به بیماری های مختلف دهان شود.”

میزان و تعداد دفعات مصرف سیگار الکترونیکی، میزان آسیب لثه ها و حفره دهان را تعیین می کند.

سیگارهای الکترونیکی برای لثه ها خوب نیستند

محققان همچنین دریافتند که مواد شیمیایی طعم‌دهنده مورد استفاده در سیگارهای الکترونیکی در آسیب رساندن به سلول‌های دهان نقش دارند. طعم‌دهنده‌ها بیشتر از سایر مواد تشکیل دهنده آسیب به سلول‌ها را بدتر می‌کنند.

رحمان گفت که تحقیقات بیشتری از جمله مطالعات طولانی مدت و مقایسه ای برای درک بهتر اثرات سیگارهای الکترونیکی بر سلامتی مورد نیاز است. او از تولیدکنندگان خواست تا تمام مواد شیمیایی مورد استفاده در سیگارهای الکترونیکی را اعلام تا به مصرف‌کنندگان در درک خطرات احتمالی کمک کنند.

منبع مقاله : E-Cigarettes Not Good to Gums, Study Finds