رژیم غذایی دوستدار دندان

اهمیت ویتامین ها در سلامت دهان و دندان

رژیم غذایی دوستدار دندان

رژیم غذایی دوستدار دندان 373 240 محصولات دهان و دندان بنسر

رژیم غذایی دوستدار دندان

آنچه می خورید نه تنها در ایجاد دندان ها و لثه های سالم ، بلکه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه بر دهان شما تأثیر می گذارد. بیاموزید که چگونه بهترین رژیم غذایی را برای دندان های خود داشته باشید ، از جمله غذاهایی که باید بخورید ، نوشیدنی هایی که باید بنوشید و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

یک رژیم غذایی سالم و غنی از میوه ها و سبزیجات ، غلات کامل ، پروتئین های بدون چربی و چربی های غیر اشباع برای سلامت کلی دهان و دندان شما مفید است ، برخی غذاها و مواد مغذی برجسته وجود دارد که واقعاً می توانند آن را افزایش دهند.

دندان و کلسیم

مادز شما زمانی که در ابتدایی بودید این را به شما گوشزد میکرد: نوشیدن شیر استخوان ها و دندان های قوی می سازد. کلسیم در دوران کودکی و در سنین نوجوانی ، هنگامی که دندان ها شکل می گیرند ، حیاتی است ، اما ارزش این ماده مغذی پس از به دست آوردن دندان عقل شما متوقف نمی شود. دکتر لئونارد از  انگلیس می گوید رژیم غذایی با کلسیم کافی ممکن است از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. وقتی رژیم غذایی حاوی کلسیم کم است ، مانند اکثر رژیم های آمریکایی ، بدن مواد معدنی را از دندان ها و استخوان ها خارج می کند ، که می تواند خطر پوسیدگی دندان و بروز حفره ها را افزایش دهد. مطالعه ای که در مجله پریودنتولوژی منتشر شد نشان داد کسانی که میزان کلسیم کمتر از 500 میلی گرم یا تقریبا نصف میزان توصیه شده رژیم غذایی دارند ، تقریباً دو برابر کسانی که توصیه می کنند دچار پریودنتیت یا بیماری لثه می شوند.

استخوان فک به ویژه در برابر اثرات کلسیم کم، حساس است. این می تواند به دلیل مصرف کم کلسیم ضعیف شود ، که به نوبه خود باعث شل شدن دندان ها می شود و شما را در معرض خطر بیشتری برای بیماری لثه قرار می دهد.

سازمان غذا و دارو روزانه 1000 میلی گرم کلسیم را برای زنان زیر 50 سال و برای مردان در هر سنی و 1200 میلی گرم برای زنان بالای 50 سال توصیه می کند. کلسیم در غذاهای لبنی مانند شیر ، پنیر و ماست یافت می شود. در ماهی ، از جمله ساردین با استخوان و ماهی آزاد ؛ و در برخی سبزیجات از جمله کلم پیچ و کلم بروکلی.

خوردن دو تا چهار وعده لبنیات در روز به شما کمک می کند تا میزان RDA کلسیم را برآورده کنید.

دندان و ویتامین C

بدن برای ترمیم بافت همبند و کمک به بدن در مقابله با عفونت به ویتامین C نیاز دارد. بنابراین تعجب آور نیست که مطالعه ای در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو نشان داد افرادی که کمتر از 75 تا 90 میلی گرم در روز غذا می خورند 25 درصد بیشتر از کسانی که سه برابر مقدار توصیه شده روزانه غذا می خورند دچار ژنژیویت می شوند. التهاب لثه خفیف ترین نوع بیماری های پریودنتال است و باعث قرمز شدن لثه ها در اثر التهاب ، تورم و خونریزی می شود.

خوردن روزانه یک قطعه مرکبات (پرتقال ، گریپ فروت ، نارنگی) یا یک کیوی به شما در تامین ویتامین C  کمک می کند.

دندان و میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات ترد – مانند سیب ، گلابی ، کرفس و هویج – از دو جهت برای دندان های شما عالی هستند. بافت ترد به عنوان یک شوینده روی دندان ها عمل می کند و باکتری هایی را که باعث ایجاد پلاک می شوند ، از بین می برد. به علاوه این غذاها به جویدن زیادی احتیاج دارند که باعث افزایش بزاق خنثی کننده باکتری می شود.

دندان و چای

در حالی که چای ممکن است دندان ها را لکه دار کند ، مطالعات در کالج دندانپزشکی دانشگاه ایلینوی نشان داده است که ترکیبات موجود در چای سیاه می تواند رشد باکتری های ایجاد کننده حفره در پلاک دندان را از بین ببرد یا سرکوب کند ، که می تواند از حفره ها و بیماری های لثه جلوگیری کند.

دندان و آب

نوشیدن مقدار زیادی آب برای دندان ها مفید است زیرا به شستن باکتری ها و بقایای مواد غذایی که باکتری ها به پلاک تبدیل می شوند ، کمک می کند. آب لوله کشی برای دندان بهتر از بطری است زیرا حاوی فلوراید است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

خمیر دندان بره موم و عصاره های گیاهی

خمیر دندان حاوی بره موم و عصاره های گیاهی

خمیر دندان بره موم  بنسرحاوی عصاره های گیاهی  است و به منظور حفظ بهداشت دندان و لثه فرموله شده است .این خمیردندان حاوی عصاره های پروپولیس ( بره موم ) ،مورد، میخک، شیرین بیان و رزماری می باشد که دارای درصد خلوص بالایی می باشند.

خمیر دندان بره موم و عصاره های گیاهی به طور قابل ملاحظه ای  به جهت داشتن عصاره پروپولیس (بره موم) کمک به محافظت از دندان در مقابل تشکیل پلاک میکند وچون حاوی عصاره های گیاهان طبیعی التیام بخش است، به مراقبت از دهان کمک کرده و تنفس را تازه تر می کنند .

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

میان وعده های قندی ، به ویژه آب نبات های چرب و آب نبات های سفت که در دندان شما می چسبند ، در بالای لیست غذاهای دندانپزشکی قرار دارند که باید از آنها پرهیز کنید. نوشابه معمولی یک ضربه مضاعف به دندان ها می زند و قند را با اسیدها ترکیب می کند.

حتی غذاها و نوشیدنی های مفید برای دندان ها مانند شیر ، حاوی قند هستند. مهم نیست که چه می خورید ، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از آن – یا حداقل شستن دهان با آب مهم است. دو بار در روز با استفاده از مسواک دستی یا قوی مسواک بزنید و به یاد داشته باشید که حداقل دوبار در سال برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع