دهانشویه فلوراید چیست؟ کاربرد و مزایا

دهانشویه فلوراید بنسر

دهانشویه فلوراید چیست؟ کاربرد و مزایا

دهانشویه فلوراید چیست؟ کاربرد و مزایا 260 194 محصولات دهان و دندان بنسر

دهانشویه فلوراید چیست؟

دهانشویه فلوراید محلول حاوی فلوراید ، ماده معدنی یافت شده به طور طبیعی است که برای تقویت مینای دندان و کاهش حفره ها در کودکان و بزرگسالان شناخته شده است. طبق انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، فلوراید نه تنها مینای دندان را در برابر حملات اسیدی تقویت می کند ، بلکه مراحل اولیه پوسیدگی دندان را نیز ترمیم می کند. پلاک حاوی اسیدهایی است که باعث از بین رفتن مواد معدنی در دندان ها می شود و با گذشت زمان باعث ایجاد حفره می شود. رژیم های غذایی حاوی قند زیاد باعث افزایش این میزان اسید می شوند.

هنگامی که دهان خود را با دهانشویه فلوراید میشویید ، فلوراید به مینای دندان جذب می شود و کلسیم و فسفر از دست رفته دندان های شما را قوی نگه می دارد و دوباره پر می کند. دهانشویه فلوراید هم از طریق پیشخوان (OTC) و هم به صورت نسخه ای در دسترس است و رایج ترین فرمول برای استفاده روزانه از سدیم فلوراید است.دهانشویه فلوراید بنسر

چه کسی باید از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کند؟

دهانشویه فلوراید برای افرادی که بدنبال محافظت بیشتری از لبخند خود هستند ، برای استفاده روزانه ایمن و موثر هستند ، اما به ویژه برای افرادی که در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارند ، می تواند مفید باشد. کودکان زیر شش سال به دلیل خطر بلعیدن نباید از فلوراید استفاده کنند و کودکان زیر 12 سال باید هنگام استفاده تحت نظارت قرار گیرند. شرایط و شرایط مختلفی ممکن است شما را مستعد پوسیدگی دندان کند ، بنابراین اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید ، دهانشویه فلوراید گزینه ی مناسبی برای شما است .

خشکی دهان 

بزاق پاک کننده طبیعی دندان شما  است زیرا ذرات غذا را از روی دندان های شما می شوید و اسیدهای پوسیدگی تولید شده توسط باکتری ها را خنثی می کند. این ماده همچنین حاوی کلسیم ، فسفر و سایر اجزای مهم است که به بازسازی دندان های روزانه شما کمک می کند. هنگامی که کمبود آب دارید یا دهان شما خشک می شود ، شما را در معرض خطر بیشتری برای پوسیدگی دندان قرار می دهد. خشکی دهان می تواند به دلیل بسیاری از داروها یا شرایط پزشکی ایجاد شود ، و تحقیقات نشان می دهد که حدود 22 درصد از مردم خشکی دهان را با میزان بالاتر در میان افراد مسن تجربه می کنند. افزودن دهانشویه حاوی فلوراید به کارهای روزمره می تواند به تمیز نگه داشتن دندان ها در طول روز کمک کند ، از پوسیدگی ، مرطوب نگه داشتن دهان و محافظت از دندان ها جلوگیری می کند.

تحلیل لثه

درمان تحلیل لثه با دهانشویه فلوراید

وقتی پلاک هایی در اطراف لثه شما ایجاد شود ، می توانند تحریک شده و به راحتی خونریزی کنند. آنها همچنین می توانند شروع به عقب نشینی کرده و مقداری از سطح ریشه دندان را در معرض دید قرار دهند. از آنجا که این سطح ریشه به اندازه مینای دندان قوی نیست ، شما بیشتر در معرض پوسیدگی ریشه هستید. درمان بیماری های لثه همچنین التهاب را کاهش می دهد ، که ممکن است باعث جمع شدن لثه ها و باقی ماندن سطوح ریشه در آن شود. ممکن است در سایر بیمارانی که به بیماری لثه مبتلا نیستند ،از طریق برس مسواک مورد خطر قرار گیرند ، بنابراین به یاد داشته باشید که همیشه از مسواک نرم و مویی استفاده کنید.

بریس های ارتودنسی
بریس های فلزی مکان های زیادی برای پنهان شدن غذا و باکتری ایجاد می کنند و خطر ابتلا به پوسیدگی را افزایش می دهند. ترکیبی از پلاک و قندها می تواند منجر به مناطقی با لکه های سفید گچی قابل رویت شود که از نظر زیبایی خشنود نیستند. این لکه ها ممکن است در نهایت به پوسیدگی کامل دندان تبدیل شوند یا نشوند. بعضی اوقات ارتودنتیست ها دهان شویه حاوی فلوراید را تجویز می کنند تا ضعف کلسیم یا ضایعات لکه سفید را محدود کنند.

پر کردن ها ، تاج ها و پل ها
اگر سابقه پوسیدگی دندان دارید ، دندانپزشک شما ممکن است با استفاده از دهانشویه فلوراید ، بعد از هر بار پر کردن ، محافظت بیشتری ارائه دهد. کارهای گسترده دندانپزشکی ، مانند تاج و پل ها ، نقاط پنهانکاری کامل برای باکتری ها را برای شروع روند پوسیدگی فراهم می کند. با استفاده منظم از فلوراید ، این فرآیند ممکن است قبل از شروع پوسیدگی متوقف شود و دندان بتواند خود را ترمیم کند. یک شستشوی فلوراید از محافظت اضافی فراتر از مسواک زدن دو بار در روز محافظت می کند.

نحوه استفاده از دهان شویه فلوراید
هنگام استفاده از دهانشویه با تجویز فلوراید ، همیشه طبق دستور استفاده کنید ، از جمله دوز ، دفعات و مدت زمان در دهان.

برای محصولات بدون نسخه ، حتما دستورالعمل های روی برچسب را بخوانید. برخی از تولیدکنندگان توصیه می کنند برای به حداکثر رساندن اثربخشی ، از محصول قبل یا بعد از مسواک استفاده کنید برای استفاده از مزایای فلوراید ، مطابق با دستورالعمل های استفاده قبل از خواب شستشو دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دهان شویه حاوی فلوراید می تواند به نفع کسی باشد که به خصوص در معرض پوسیدگی دندان قرار دارد ، اما لازم به یادآوری است که این تنها یک ابزار در مجموعه ابزارهای بهداشت دهان و دندان شماست. استفاده از دهانشویه فلوراید و خمیر دندان کامل بنسر را با مسواک زدن دو بار در روز و استفاده از نخ دندان یکبار در روز برای جلوگیری از پوسیدگی و تجمع پلاک و لبخند سالم خود ترکیب کنید.