دندان نرم: از واقعیت تا درمان Soft Teeth

دندان نرم: از واقعیت تا درمان Soft Teeth

دندان نرم: از واقعیت تا درمان Soft Teeth 224 149 محصولات دهان و دندان بنسر

مینا پوشش بیرونی دندان های شما است. از آنجا که ترکیب مینای دندان 96 درصد معدنی است ، سخت ترین ماده در بدن است.

با این حال ، برخی از افراد دندانهایی دارند که ممکن است ضعیف تر یا “نرم” باشند. وقتی مینای دندان شما کافی نباشد یا مینای دندان ضعیف شده باشد ، می تواند آنها را در برابر آسیب و پوسیدگی آسیب پذیرتر کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دندان های نرم ، از جمله شرایطی که باعث ایجاد آنها می شود و اقدامات پیشگیرانه ای که می توانید انجام دهید ، به خواندن ادامه دهید.

“دندان نرم” به چه معناست؟

دندان های شما از چهار لایه بافت دندان تشکیل شده است. این شامل:

  1. مینا این پوشش خارجی دندان هاست که باعث می شود دندان ها احساس سفتی کنند.
  2. عاج بافتی است که بلافاصله زیر مینای دندان قرار گرفته است. سخت است اما به سختی مینای دندان نیست.
  3. سیمان یکی دیگر از مواد سخت است که از ریشه دندان محافظت می کند.
  4. پالپ داخلی ترین لایه دندان است که حاوی بافت نرم و کلسیفیه یا سفت است.

اغلب ، وقتی فردی از دندانهای خود به عنوان “نرم” یاد می کند ، در مورد مشکل مینای دندان صحبت می کند. از آنجا که مینای دندان سخت ترین قسمت دندان است ، وقتی کمتر از آن وجود دارد یا آسیب دیده است ، لایه های داخلی نرم تری را می توان نمایان کرد.

اگر آسیب زیاد باشد ، ممکن است خمیر نرم و داخلی آن نمایان شود. این می تواند باعث درد و حساسیت دندان شود. دندانپزشک همچنین ممکن است دندان های شما را به دلیل نداشتن مینای محافظ کلی نرم توصیف کند.

مراحل فرسایش مینای دندانچه شرایطی می تواند باعث نرم شدن دندان ها شود؟

موارد زیر چند نمونه از علل زمینه ای بالقوه ای هستند که می توانند باعث نرم شدن دندان ها شوند.

  • فرسایش مینای دندان. متأسفانه ، هنگامی که مینای دندان از بین می رود ، نمی تواند خود را ترمیم کند. این حالت زمانی رخ می دهد که فرسایش مینای دندان به دلیل قرار گرفتن در معرض غذاهای اسیدی ، رفلاکس اسید ، دندان قروچه و موارد دیگر رخ می دهد. هر یک از این عوامل می توانند مینای دندان را از بین ببرند و لایه های داخلی نرم تری را نمایان کنند.
  • کاهش مینای دندان این وضعیت زمانی رخ می دهد که روند بدن برای ایجاد مینای دندان (معروف به کانی سازی) مختل می شود. این بیماری می تواند باعث رشد مینای نرم یا برآمدگی روی دندان ها شود. کودکان مبتلا به این بیماری اغلب دندانهای بسیار حساسی دارند که به دلیل عدم محافظت از مینای دندان مستعد پوسیدگی هستند.
  • هیپوپلازی مینا. هیپوپلازی مینای دندان شرایطی است که زمانی رخ می دهد که دندان های فرد دارای نقص مینای دندان قابل توجهی باشد. به عنوان مثال ممکن است دندان های قهوه ای یا زرد رنگ و همچنین عاج در معرض دید قرار گیرد.
    Amelogenesis imperfecta. این اختلال نادر روی مینای دندان تأثیر می گذارد. این می تواند باعث ایجاد اختلالات قابل توجهی در دندان ها از جمله گودی و تغییر رنگ شود. برخی از افراد نیز دارای دندانهایی هستند که اندازه کوچکتری با این وضعیت دارند.
  • دندانهای حساس اگرچه اصطلاح “حساس” همیشه دقیق نیست ، برخی از افراد ممکن است از دندانهای حساس خود به عنوان نرم یاد کنند. دندان های حساس را می توان به عنوان ناراحتی دندان با تغییر دما یا سایر عوامل محرک توصیف کرد. این می تواند در نتیجه آسیب به دندان ها یا مینای دندان باریک تر باشد.

چه عواملی در نرم شدن دندان ها موثر است؟

عوامل خارجی نیز وجود دارند که می توانند دندان ها و مینای دندان را ضعیف کرده و باعث نرم شدن دندان ها شوند. نمونه ها عبارتند از:

  • دندان قروچه. دندان قروچه در شب می تواند مینای دندان را خراب کند.
  • صدمه. ضربه به دندان ها ، مانند تراشه یا شکستگی دندان ، می تواند بر مینای دندان و استحکام دندان آسیب دیده تأثیر بگذارد. حتی دندان ترمیم شده نیز به احتمال زیاد از قبل از آسیب قوی تر است.
  • اقدامات سخت دندانپزشکی استفاده از مسواک “سخت” یا مسواک زدن بیش از حد دندانها می تواند به تدریج مینای دندان را از بین ببرد و منجر به آسیب شود.
  • رفلکس اسید. اگر بیماری رفلاکس معده (GERD) دارید ، ممکن است اسیدی داشته باشید که اغلب از معده وارد دهان شما می شود. این می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند و دندان های شما را ضعیف کند.

اگر نگران مینای دندان خود هستید یا دندان هایتان نرم هستند ، با دندانپزشک صحبت کنید و یک معاینه کامل دندانپزشکی انجام دهید.

چگونه می توانید از این مسائل جلوگیری کنید؟

در حالی که نمی توانید از برخی اختلالات که ممکن است باعث نرم شدن دندان ها شوند جلوگیری کنید ، می توانید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان اقداماتی را انجام دهید. اقدامات انجام شده شامل موارد زیر است:

دندان نرم: از واقعیت تا درمان Soft Teeth

  • مسواک زدن حداقل دوبار در روز با خمیردندان حاوی فلوراید
  • برای تمیز کردن روزانه بین دندان ها از نخ دندان ، نخ آب یا وسیله بین دندانی دیگر استفاده کنید
  • در صورت امکان از میوه ها ، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب در رژیم غذایی خود استفاده کنید
  • اجتناب از مصرف طولانی مدت میان وعده ، که می تواند دندان ها را در معرض مواد اسیدی قرار دهد
  • حداقل دوبار در سال (یا طبق توصیه) برای تمیز کردن و جرم زدایی به دندانپزشک مراجعه کنید
  • استفاده از دهانشویه فلوراید ، که می تواند از مینای دندان در برابر پوسیدگی محافظت کند و همچنین از خشکی دهان جلوگیری می کند ، که می تواند خطر ابتلا به حفره را کاهش دهد
  • اجتناب از نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، آب میوه و نوشیدنی های ورزشی که اغلب اسیدی هستند و همچنین باکتری ها را جذب می کنند

همچنین می توانید با دندانپزشک در مورد نکات اضافی برای نیازهای خاص خود صحبت کنید. آنها ممکن است محصولات خاصی را توصیه کنند که می توانند به شما کمک کنند ، مانند خمیردندان فلوراید دارویی.

عوامل و شرایط پزشکی که بر مینای دندان تأثیر می گذارد ، می تواند به طور بالقوه به “نرم” شدن دندان ها کمک کند. از آنجا که دندانهای نرم معمولاً بیشتر در معرض آسیب و پوسیدگی هستند ، مهم است که در مورد راههای محافظت از دندانها با دندانپزشک صحبت کنید.

رعایت مرتب ویزیت دندانپزشکی و رعایت بهداشت دندان برای استحکام و سلامت دندان های شما مهم است.

ترجمه شده از مقاله Is It Possible to Have Soft Teeth?