دندان درد در دوران بارداری : علل و راه حل ها

دندان درد در دوران بارداری : علل و راه حل ها

دندان درد در دوران بارداری : علل و راه حل ها

دندان درد در دوران بارداری : علل و راه حل ها 612 408 محصولات دهان و دندان بنسر

دندان درد در دوران بارداری : علل و راه حل ها

دندان درد در دوران بارداری شایع است. این به دلیل تغییرات هورمونی است و به این دلیل که بدن مادر منابع کمتری برای انجام عملکردهای طبیعی سلامت و ایمنی دارد. تغذیه مطلوب در دوران بارداری به همین دلیل و موارد دیگر کلیدی است. اما راه هایی برای کاهش یا از بین بردن دندان درد در دوران بارداری وجود دارد. بهتر است به خاطر داشته باشید که دندان های مادر هنگام حمل نوزاد آسیب پذیرتر است و باید از مراقبت های ویژه استفاده کرد.

آشنایی با دلایل درد دندان در دوران بارداری

تغییرات هورمونی می تواند تعادل pH در دهان را تحت تاثیر قرار دهد و مزیتی را برای باکتری های مضر ایجاد کند. این می تواند باعث تجمع پلاک ها و اسیدها شود ، دردهای دندان را بیشتر شایع کرده و پوسیدگی دندان را بیشتر در معرض خطر قرار دهد. در ماه های اولیه بارداری ، بسیاری از زنان استفراغ مکرر را تجربه می کنند. این باعث اسیدیته بالا در دهان می شود که می تواند باعث ایجاد حفره ها و التهاب لثه شود.

همه اینها بهداشت عادی دهان را در دوران بارداری بسیار مهم می کند. با این حال ، دندانپزشک شما می تواند راه حل های اضافی را ارائه دهد که ممکن است به شما کمک کند. همچنین ، مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش این مشکل انجام دهید.

دندان درد در دوران بارداری: علل و راه حل ها

دندان درد در دوران بارداری : علل و راه حل ها

راهکارهایی برای دندان درد در دوران بارداری

خبر خوب این است که کارهای زیادی می توانید برای کاهش یا حتی قطع دندان درد در دوران بارداری انجام دهید ، و نکات و مهارت هایی که در حال حاضر یاد می گیرید به شما کمک می کند تا پایان عمر از دندان های خود بهتر مراقبت کنید. البته ، همیشه عاقلانه است که با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید از تکنیک های مناسب مراقبت از دهان استفاده می کنید و مطمئن شوید که مشکل جدی تری وجود ندارد.

درمانهای خانگی

جوش شیرین: مسواک زدن با جوش شیرین اسیدیته دهان را کاهش می دهد. برخی از افراد حتی آن را در آب رقیق می نوشند. زردچوبه دارای خواص ضد اسیدی مشابهی است و طعم خوبی در چای دارد. هر دو بسیار ارزان هستند.

گیاهان رایج: سیر تازه و خام می تواند میکروب های دهان را از بین ببرد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. پونه کوهی همچنین دارای خواص ضد میکروبی است و ریحان یک ضد التهاب قوی است. اینها را می توان در آبکشی آب گرم استفاده کرد و راهی آسان برای تغذیه بیشتر وعده های غذایی است.

استامینوفن: مسکن های بدون نسخه به تسکین درد کمک می کند اما در صورت امکان باید از مصرف آنها اجتناب کرد. استامینوفن ملایم ترین داروی بدون نسخه است و در صورت نیاز ابتدا باید از آن استفاده کرد.

آب نمک شستشو: نمک معمولی در آب گرم راه خوبی برای کاهش میزان باکتری در دهان است. آب گرم همچنین راهی عالی برای تسکین درد دندان و دهان است.

با پزشک خود صحبت کنید: پزشک عمومی شما باید بتواند براساس سابقه بیمار شما توصیه های تسکین دهنده درد ارائه دهد.

جلوگیری

ویزیت های منظم دندانپزشکان: متخصص دندانپزشکی شما ممکن است بتواند مشکلات احتمالی را قبل از بوجود آمدن تشخیص دهد و از دندان های شما در این مدت که به ویژه آسیب پذیر هستند محافظت کند.

رژیم غذایی سالم: خوردن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی بدن را قادر می سازد تا تعادل pH مناسب را حفظ کرده و دفاع دفاعی مورد نیاز شما را تولید کند. مثل همیشه ، باید از غذاهای شیرین دوری کنید. از پست ما در مورد غذاهایی که به محافظت از دندان های شما کمک می کنند ، دیدن کنید

خمیردندان ژله ای 9 کاره کاملمسواک زدن روزانه: مثل همیشه ، باید دوبار در روز مسواک به همراه خمیردندان کامل بنسر بزنید و یکبار در روز نخ دندان بکشید. این مهمترین راه شما برای جلوگیری از پوسیدگی دندان تحت هر شرایطی است.

مقدار زیادی آب بنوشید: آب یک پاک کننده طبیعی و ملایم است و به بدن شما در مبارزه با عفونت و کاهش التهاب کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که دندان ها و لثه های شما در دوران بارداری در حالی که بدن شما بیش از حد کار می کند در برابر بیماری ها و پوسیدگی آسیب پذیرتر هستند. مراقبت خوب از دندان ها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. با این حال ، این نکات به شما کمک می کند و از دندان های شما در حال حاضر و تا پایان عمر محافظت می کند.

منبع مقاله