دندانهای حساس به سرما: علل و درمانهای خانگی

دندانهای حساس به سرما: علل و درمانهای خانگی

دندانهای حساس به سرما: علل و درمانهای خانگی

دندانهای حساس به سرما: علل و درمانهای خانگی 500 334 محصولات دهان و دندان بنسر

چرا دندانهای من به سرما حساس هستند؟

اگر خوردن بستنی و نوشیدن نوشیدنی های سرد باعث آسیب به دندان های شما می شود ، احتمالاً از دندان های حساس به سرما رنج می برید. دندانهای حساس به سرما غیر معمول نیستند ، اما درک تفاوت بین دندانهای حساس به سرما و پوسیدگی دندان یا بیماری لثه بسیار مهم است.

دندانهای حساس به سرما زمانی رخ می دهند که اعصاب داخل دندان به دلیل عقب نشینی لثه ها یا ساییده شدن مینای دندان نمایان می شوند.

چه عواملی باعث حساسیت دندان ها نسبت به سرما می شود؟

 علل دندانهای حساس به سرما به چند دسته تقسیم می شوند:

پوسیدگی دندان یا بیماری لثه:

اگر دندانهای حساس به سرما هنگام خوردن یا نوشیدن چیزی سرد نیز دچار درد می شوند ، ممکن است در مراحل اولیه پوسیدگی دندان یا بیماری لثه باشید. تجمع پلاک روی دندان ها و لثه ها می تواند به دندانهای حساس به سرما کمک کند و در نهایت منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. 80 درصد حساسیت از خط لثه شروع می شود ، بنابراین برای درمان حساسیت در منبع به خمیردندان مناسب برای لثه بروید.

استفاده بیش از حد از محصول:

 مسواک زدن بیش از حد دندان ها ، استفاده بیش از حد از روش های سفید کننده دندان یا اسیدهای خوراکی و نوشیدنی های روزمره ، مانند قهوه و گوجه فرنگی ، که می تواند باعث از بین رفتن برگشت ناپذیر مینای دندان شما شود.

دندانهای حساس به سرما: علل و درمانهای خانگی

دندان قروچه و استرس:

دندانهای حساس به سرما نیز در صورت ساییدن دندان (دندان قروچه) مینای دندان را از بین می برد و اعصاب را نمایان می کند. اگر فکر می کنید که در حال دندان قروچه هستید ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید و در مورد گزینه های محافظت از دندان ها سوال کنید.

دندانهای حساس به سرما: علل و درمانهای خانگی
ریشه های عصبی در معرض دید:

دلیل بیولوژیکی حساسیت دندان ها نسبت به سرما از پالپ دندان شروع می شود. هنگامی که ریشه های دندان به دلیل عقب نشینی لثه یا بیماری لثه در معرض دید قرار می گیرند ، عصب های موجود در پالپ باعث حساسیت به سرما می شوند. مسیرهایی که لوله های عاج دار نامیده می شوند پر از مایع هستند و هنگامی که محرکی مانند هوای سرد یا مایع سرد به لوله های در معرض عاج وارد می شود ، مایع داخل لوله ها حرکت کرده و باعث ایجاد احساس درد در عصب می شود.

ترک در دندان ها:

با گذشت زمان ، با بزرگ شدن و انقباض دندان های شما با قرار گرفتن در معرض دمای گرم و سرد ، ترک های کوچکی ایجاد می شود. ترک ها مسیر دیگری برای اعصاب ایجاد می کنند و باعث حساسیت دندان ها در برابر سرما می شود. خطوطی را که می تواند ترک های میکروسکوپی را نشان دهد بررسی کنید.

عقب نشینی لثه ها:

اگر در دندان های خود به حساسیت مداوم به سرما یا گرما توجه کردید ، آنها را دقیق تر ببینید. خط لثه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا لثه های شما از دندان شما خارج می شوند یا خیر. عقب نشینی لثه ها باعث می شود احساس سرما و گرما به اعصاب دندان شما برسد.

اگر متوجه شده اید که دندان های شما به سرما حساسیت دارند ، تنها نیستید. مطالعات نشان می دهد که حداقل 45 میلیون بزرگسال در ایالات متحده شکایت دارند که از حساسیت دندان ها نسبت به سرما ، گرما یا سایر محرک ها رنج می برند. برخی از افراد بعد از بیرون رفتن در هوای سرد متوجه حساسیت دندان ها نسبت به سرما می شوند.

راه های درمان :

از خوردن غذاهای سرد و اسیدی خودداری کنید: اگر دندان های شما به سرما حساس هستند ، سعی کنید از خوردن غذاهای بسیار سرد خودداری کنید – به عنوان مثال ، بستنی خود را بجای گاز گرفتن ، لیس بزنید.

از مسواک نرم استفاده کنید:

علاوه بر این ، اگر دندان هایی به سرما حساس هستید ، حتماً از مسواک با موهای نرم استفاده کنید. یک برس نرم با برس نرم می تواند به کاهش سوزش لثه که ممکن است دندان ها را حساس کند ، کمک کند. از نخ دندان نرم نیز استفاده کنید.

استفاده از خمیردندان برای دندانهای حساس: 

خمیردندان مخصوص دندان های حساس بنسر با دارا بودن مواد تشکیل دهنده خاص می تواند ضمن تقویت لایه مینای دندان، کانال های میکروسکوپی دندان را پر کند و مانع از درد و حساسیت دندان ها شود.

خمیر دندان حساس

خمیر دندان حساس بنسر

این خمیردندان حاوی پتاسیم نیترات  میباشد. پتاسیم نیترات ماده خاصی است که در خمیردندان مخصوص دندان های حساس به کار می رود .این ماده مسیر سطح دندان به سمت پالپ داخلی را می بندد و از اعصاب دندان محافظت می کند.

اگر متوجه حساسیت غیر معمول دندان ها نسبت به سرما یا گرما شدید که چند روز ادامه دارد ، با دندانپزشک خود وقت بگیرید. گاهی اوقات حساسیت به سرما می تواند آبسه دندان یا حفره ناشناس باشد و درمان سریع برای جلوگیری از بدتر شدن این مشکلات مهم است.

در صورت داشتن دندانهای حساس به سرما ، با دندانپزشک خود در مورد نحوه کمک به حفظ سلامت دندانهای خود مشورت کنید.

source article