دلایل شفاف و شیشه ای شدن دندان ها

دلایل شفاف و شیشه ای شدن دندان ها

دلایل شفاف و شیشه ای شدن دندان ها

دلایل شفاف و شیشه ای شدن دندان ها 306 165 محصولات دهان و دندان بنسر

دلایل شفاف و شیشه ای شدن دندان ها

اگر برخی از دندان های شما در اطراف لبه ها شفاف یا کل دندان شفاف و شیشه ای به نظر می رسند ، ممکن است نگران شوید. دندانهای شفاف حتی در صورت رعایت بهترین روال بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک ممکن است رخ دهد. یادگیری علت ایجاد دندانهای شفاف می تواند به شما در پیشگیری از این مشکل دندانپزشکی قبل از شروع آن کمک کند.

دلایل علمی دندان های شفاف و شیشه ای 

پوسته نیمه شفاف ، نازک و بیرونی که قسمت قابل مشاهده هر دندان را می پوشاند ، مینای دندان نامیده می شود. لایه دوم دندان که زیر مینای دندان شما قرار دارد ، عاج نامیده می شود. از آنجا که مینای دندان شما خود نیمه شفاف است ، تنها بخشی از رنگ دندان شما را تامین می کند. عاج مسئول تأمین رنگ باقی مانده به دندان است و ممکن است سفید ، خاکستری ، زرد یا سفید باشد.

عاج تا لبه دندان ها گسترش نمی یابد ، به این معنی که نوک آن فقط از مینا تشکیل شده است. به همین دلیل ، لبه های دندان نیش ممکن است سفید مایل به آبی ، خاکستری یا حتی شفاف به نظر برسند. وقتی مینای دندان از بین می رود یا اگر به درستی شکل نگرفته باشد ، دندان ها می توانند ظاهری مات ، شفاف یا مومی به خود بگیرند.

این بدان معناست که اگر دندانهای شما شفاف به نظر می رسند ، مینای دندان شما در اطراف لبه های دندان شما که در آن عاج نمی افتد ، پوشیده می شود. وقتی مینای دندان شروع به فرسایش می کند ، معمولاً دندان های شفاف به وجود می آیند.

دلایل شفاف و شیشه ای شدن دندان ها

علت ایجاد دندانهای شفاف و شیشه ای

دندانهای شفاف نتیجه فرسایش مینای دندان است. شرایط پزشکی خاصی وجود دارد که می تواند بر شکل گیری و استحکام مینای دندان تأثیر بگذارد ، این شرایط عبارتند از:

هیپوپلازی مینا

این یک بیماری ژنتیکی است که باعث ایجاد مینای دندان ضعیف ، گچی یا نازک می شود که منجر به ظاهر شفاف می شود. متأسفانه ، مینای دندان موجود به سرعت فرسایش می یابد. در موارد نادر ، دندان بدون هیچ گونه مینای دندان شکل می گیرد و عاج کاملاً نمایان می شود.

بیماری سلیاک 

در حالی که بسیاری تصور می کنند که بیماری سلیاک فقط از طریق مصرف گلوتن بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد ، این درست نیست. بیماری سلیاک همچنین باعث ضعیف شدن مینای دندان می شود. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند اغلب از گودی ، بند یا قسمت شفاف دندان ها رنج می برند. سایر علائم دهانی عبارتند از:

پرخوری عصبی

این اختلال در خوردن ، بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و با خود پاکسازی مانند استفراغ همراه است. دندانهایی که دائما در معرض اسید معده و صفرا هستند که در استفراغ وجود دارد می توانند به مینای دندان آسیب برسانند.

علائم مرتبط با دندانهای شفاف

بسیاری از علائم مرتبط با دندان های شفاف ، نشانه های فرسایش مینای دندان است. در صورت فرسایش مینای دندان ، تغییرات قابل مشاهده در شفافیت دندان آشکارتر می شود و عاج تیره رنگ زیر آن نمایان می شود. علائمی که ممکن است با دندان های شفاف یا شیشه ای تجربه کنید عبارتند از:

حساسیت

درد خفیف دندان و حساسیت به غذاهای شیرین و اسیدی و همچنین درجه حرارت بسیار سرد و گرم نشانه های فرسایش مینای دندان شما است.

تغییرات بصری 

شفافیت را در لبه های گازدار دندان ها ، فرورفتگی های سطحی ، تغییر رنگ و شکستگی دندان ها مشاهده خواهید کرد. لبه های گازگرفتگی دندان ها نیز ممکن است شروع به خشن شدن و ناهمواری کنند.

زخم های پوستی

زخم های مکرر ممکن است در نتیجه همان اسیدی که مینای دندان شما را پوشانده است ، ایجاد شود. لبه های خشن و ناهموار دندان ها نیز ممکن است باعث ایجاد زخم شوند.

خشکی دهان

اگر مینای دندان شما توسط اسیدها فرسوده شود ، ممکن است خشکی دهان نیز ایجاد شود. این امر به ویژه برای سلامت دندان های شما مضر است زیرا بزاق مسئول تهیه آنزیم هایی است که برای مبارزه با حفره ها طراحی شده اند. بدون مقدار کافی بزاق ، دندان های شما در معرض خطر فرسایش بسیار بیشتری از غذاهای اسیدی و باکتری ها هستند.

درمان دندانهای شفاف

اگر متوجه شفاف شدن یا شیشه ای شدن دندان های خود شدید ، باید فوراً به دنبال درمان باشید. هنگامی که دندان های شفاف دارید ، آنها بیشتر مستعد باکتری هستند ، که می تواند منجر به ایجاد حفره شود. وقتی صحبت از درمان دندان های شفاف می شود ، چند گزینه دارید.

روکش

روکش یک پوسته چینی سخت است که طوری طراحی شده است که در جلوی دندان قرار می گیرد. این پوسته ها به راحتی دندان های نامرتب ، شکاف ها و تغییر رنگ را پنهان می کنند. روکش ها همچنین دندانهای زیر را در برابر فرسایش مینای دندان محافظت می کنند.

پیوند کامپوزیت 

در طی این روش ، رزین کامپوزیت رنگ آمیزی می شود تا با دندان های شما مطابقت داشته باشد. سپس کامپوزیت رزین قالب بندی شده و شکل می گیرد تا دندان های شما را بپوشاند.

تاج ها

تاج دندان ممکن است برای محافظت و ترمیم دندان توصیه شود. تاج ها می توانند چینی یا سرامیکی باشند و مستقیماً بر روی بالای دندان قرار بگیرند و هم ساختار و هم استحکام را ایجاد کنند.

بازسازی مینای دندان

این ترمیم مینای دندان شامل پر کردن دندان ها با ترکیبی از فلوراید سدیم ، فسفات کلسیم و Recaldent است.

جلوگیری از فرسایش مینای دندان خمیر دندان فلوراید با طعم نعنا

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از فرسایش مینای دندان مسواک زدن دوبار در روز به مدت حداقل دو دقیقه با خمیردندان نعنایی حاوی فلوراید بنسر است. فلوراید برای سلامت دندان های شما ضروری است زیرا به طور غیر مستقیم با تقویت مینای دندان شما مینای دندان را ترمیم می کند. علاوه بر این ، شما باید حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. در کنار رعایت بهداشت دهان و دندان مناسب ، می توانید از موارد زیر جلوگیری کنید:

تقویت بزاق

برای افزایش تولید بزاق ، بین وعده های غذایی آدامس بدون قند را با زایلیتول بجوید. نشان داده شده است که زایلیتول اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی ها را کاهش می دهد.

تمیز کردن دندانها

رعایت نظافتهای دندانپزشکی دو ساله ، لبخند شما را سالم نگه می دارد. در صورت مشاهده هرگونه مشکل در دندان های خود ، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

از نی استفاده کنید

هنگام نوشیدن ، از نی استفاده کنید تا به دندان های خود کمک کنید تا در معرض نوشیدنی های اسیدی قرار نگیرند.
آب بنوشید – اگر دهانتان خشک است ، در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. همچنین بعد از غذا خوردن ، نوشیدن نوشیدنی های شیرین یا استفراغ برای شستن اسیدها از دندان خود آب بنوشید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سالم و لبخند دوستانه داشته باشید و مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی را محدود کنید. هنگامی که چیزی اسیدی می خورید یا می نوشید ، حتماً دهان خود را بلافاصله بعد از آن بشویید.

ریفلاکس اسید را مدیریت کنید

اگر  رفلاکس اسید دارید هنگام خوردن غذاهای تند به آن توجه کنید. با مصرف داروهای خود جلوی رفلاکس را بگیرید ، از خوردن حداقل سه ساعت قبل از خواب اجتناب کنید و در حالت خوابیده نخوابید.

Reasons Why Your Teeth Look Translucent