خواص میخک در خمیر دندان بره موم بنسرحاوی عصاره های گیاهی

خواص میخک در خمیر دندان بره موم بنسرحاوی عصاره های گیاهی

خواص میخک در خمیر دندان بره موم بنسرحاوی عصاره های گیاهی

خواص میخک در خمیر دندان بره موم بنسرحاوی عصاره های گیاهی 640 427 محصولات دهان و دندان بنسر

خواص میخک در خمیر دندان بره موم بنسرحاوی عصاره های گیاهی

هزاران سال است که عطر و طعم شیرین و نافذ میخک ارزش زیادی دارد. میخک جوانه خشک و نارس گل خشک شده درخت میخک است که بومی مالاکا ، اندونزی امروزی است. درخت میخک می تواند بیش از 150 سال عمر کند.

نحوه عملکرد میخک:

اوژنول ، اصلی ترین ترکیب فعال در روغن میخک ، دارای خواص بیهوشی و ضد درد (تسکین دهنده درد) است. به نظر می رسد که گیرنده های درد را مسدود می کند ، این اثر پس از حدود پنج دقیقه شروع می شود و تا 15 دقیقه ادامه می یابد. یک مطالعه نشان داد که روغن میخک به اندازه بنزوکائین ، مسکن موضعی دندان ، قبل از قرار دادن سوزن موثر است. روغن میخک به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده ای که دارد در پیشگیری از بیماری های لثه مفید است.

در حالی که اسانس بیشتر در درمان ها استفاده می شود ، پودر میخک به عنوان عامل کرم زدایی بسیار موثر است و در طب آیورودا از میخک برای درمان تهوع ، نفخ و سوء هاضمه استفاده می شود. طبیعت گردان اغلب از روغن میخک یا پودر برای کاهش رشد روده ، قارچ ، باکتری و/یا انگلی استفاده می کنند.

نحوه استفاده از میخک برای تسکین درد:

برای سردرد ، یک قطره روغن میخک را روی هر شقیقه بریزید و با فشار محکم در دایره های کوچک ماساژ دهید. برای دندان درد ، یک حبه را بجوید یا یک قطره روغن میخک را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. برای شستشوی دهان ، 2 تا 3 قطره روغن میخک را به 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب اضافه کنید ، غرغره کنید ، بریزید و تف کنید. برای کرم های روده ای یا رشد بیش از حد باکتری ها ، کپسول هایی که حاوی میخک خشک یا روغن میخک هستند ، موجود است. دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید یا طبق تجویز حرفه ای مصرف کنید.

اول ایمنی: روغن میخک در صورت بلعیدن ممکن است سمی باشد. همچنین امکان استفاده موضعی برای تحریک کننده پوست وجود دارد. روغن میخک در دوران بارداری یا شیردهی به طور گسترده مورد آزمایش قرار نگرفته است ، بنابراین بهتر است در این دوره ها از آن اجتناب شود یا فقط تحت نظر پزشک استفاده شود.

خمیر دندان گیاهی بنسر 

خمیر دندان حاوی بره موم و عصاره های گیاهی

خمیر دندان بره موم بنسرحاوی عصاره های گیاهی  است و به منظور حفظ بهداشت دندان و لثه فرموله شده است .این خمیردندان حاوی عصاره های پروپولیس ( بره موم ) ،مورد، میخک، شیرین بیان و رزماری می باشد که دارای درصد خلوص بالایی می باشند.

خمیر دندان بره موم و عصاره های گیاهی به طور قابل ملاحظه ای  به جهت داشتن عصاره پروپولیس (بره موم) کمک به محافظت از دندان در مقابل تشکیل پلاک میکند وچون حاوی عصاره های گیاهان طبیعی التیام بخش است، به مراقبت از دهان کمک کرده و تنفس را تازه تر می کنند .

این خمیردندان دارای خواص ضد ویروس، ضد قارج و ضد باکتری می باشد.همچنین به دلیل داشتن عصاره میخک برای دندان های حساس نیز موثر است .عصاره میخک علاوه بر خاصیت ضد التهابی، به عنوان یک ضد میکروب عمل می کندکه خود به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها کمک می کند.