خواص مرزه کوهی

مرزه کوهی بنسر

خواص مرزه کوهی

خواص مرزه کوهی 224 146 محصولات دهان و دندان بنسر

روغن مرزه کوهی چیست؟

مرزه کوهی درختچه ای است که از خانواده نعناع ها است. مرزه کوهی که به عنوان آویشن سفید نیز شناخته می شود ، به طور گسترده ای در جنوب اروپا ، ترکیه و روسیه رشد می کند.

اسانس بدست آمده از مرزه کوهی به دلیل داشتن فنل دارای خاصیت ضدعفونی کننده است. رنگ روغن می تواند از بی رنگ تا زرد کمرنگ باشد و رایحه شامل چند نت شیرین و فلفلی است.

اسانس مرزه کوهی از طریق تقطیر بخار از برگها به دست می آید

 

موارد استفاده از روغن مرزه کوهی

روغن مرزه کوهی با روغنهای اساسی دیگر مانند مریم گلی ، چوب درخت سرو ، اسطوخودوس ، کندر ، مرم ، ترنج و توس به خوبی ترکیب می شود.

روغن مرزه کوهی موارد زیر را دارد:

شامپوی سر

شامپو ذغالی بنسرروغن های ماساژ

لوسیون ها و کرم ها

کیسه های حمام گیاهی

صابون ها

دهان شویه ها

رایحه درمانی

 

فواید روغن مرزه کوهی

خواص ضد عفونی ، ضد باکتری ، ضد قارچ ، ضد انگلی ، ضد التهاب و گردش خون از مزایای روغن مرزه کوهی می باشد.

 

  1. از عملکردهای بدن پشتیبانی کنید

بدن انسان از سیستم های مختلفی تشکیل شده است ، از جمله سیستم گردش خون ، سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی. روغن مرزه کوهی از هر یک از سیستم ها پشتیبانی می کند و عملکرد مناسب آنها را تضمین می کند.

 

  1. بیماری های عفونی را درمان می کند

روغن مرزه کوه حاوی خواص ضد میکروبی است. نقش اصلی روغن مرزه کوهی این است که انواع بیماری های عفونی را از جمله سرفه و سرماخوردگی ، اسهال ، آنفولانزا و زخم های دهان را درمان می کند.

 

  1. مشکلات تنفسی را درمان می کند

روغن مرزه کوهی یک ماده ضدعفونی کننده و خلط آور طبیعی است. این خاصیت مفید به درمان عفونت های تنفسی کمک می کند. روغن رسوبات بلغم را شل کرده و از دستگاه تنفسی خارج می کند. همچنین مجاری بینی را پاکسازی کرده و از سینوزیت راحت می شود.

 

  1. عفونت های قارچی را درمان می کند

برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از روغن استخراج شده با مرزه کوهی بر روی عفونت برای درمان طیف وسیعی از عفونت های قارچی در انسان مفید است.

 

5- گزش حشرات را بهبود می بخشد

گزش حشرات نه تنها باعث التهاب می شود بلکه علائم خارش و درد در ناحیه آسیب دیده به جا می گذارد که می تواند بیماری را در سراسر بدن گسترش دهد.

روغن مرزه کوهی باعث کاهش التهاب در ناحیه آسیب دیده و تسکین درد در اثر گزش حشرات می شود.

 

  1. سلامت مو و پوست سر را حفظ می کند

با استفاده مداوم از محصولات مصنوعی و انتخاب های نادرست سبک زندگی ، بیشتر ما قربانیان ریزش مو و بدتر شدن سلامت مو هستیم. روغن مرزه کوهی یک درمان طبیعی برای ریزش مو است. پوست سر و فولیکول های مو را از ریشه تا نوک تغذیه می کند.

 

  1. گردش خون را تقویت می کند

روغن مرزه کوه دارای خواص گردش خون است که به گردش خون کمک می کند و ناخالصی های بدن را از بین می برد. همچنین اطمینان حاصل می کند که اکسیژن از طریق خون به قسمت های مختلف بدن  منتقل می شود.