خشکی دهان و دیابت: چهار نکته برای پیشگیری

خشکی دهان و دیابت: چهار نکته برای پیشگیری

خشکی دهان و دیابت: چهار نکته برای پیشگیری 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

ممکن است از خود بپرسید ، “چگونه دهان خشک در دیابت را از بین ببرم؟” ما اینجا هستیم تا بتوانیم مواردی را که باعث خشکی دهان می شود ، چگونگی ارتباط آن با دیابت را بررسی کنیم و برخی از نکات مهم را برای تسکین ارائه دهیم.

دیابت و خشکی دهان
انجام مراقبت های مناسب دهان و دندان بخشی اساسی از سلامت دندان و سلامت شما است. این امر به ویژه در صورت ابتلا به دیابت بیشتر صادق است ، زیرا بیشتر در معرض بیماری هایی مانند بیماری لثه و خشکی دهان هستید.

خوشبختانه ، تجربه شما در مدیریت دیابت باید با کمک به شما در درک اهمیت روزمره ، شما را برای موفقیت آماده کند.خشکی دهان هنگامی اتفاق می افتد که غدد بزاقی شما بزاق کافی برای مرطوب نگه داشتن دهان تولید نکنند. علاوه بر ناراحتی ، این می تواند به سایر مشکلات دندانی منجر شود ، بنابراین اقدامات لازم برای رفع یا جلوگیری از آن بسیار مهم است.

1) آب و محصولات بدون شکر

فواید نوشیدن آب در هنگام خشک شدن دهان ساده است. این ماده نه تنها از کمبود آب بدن جلوگیری می کند بلکه با شستشوی ذرات غذا و متعادل سازی اسیدیته در دهان به انجام برخی از عملکردهای بزاق کمک می کند.

اما محصولات بدون شکر چگونه کمک می کنند؟ آدامس های بدون قند ، آب نبات و سایر اقلام از طریق جویدن به تحریک تولید بزاق کمک می کنند. دفعه دیگر که خشکی ناخوشایندی در دهان خود احساس کردید ، مقداری آدامس بدون قند امتحان کنید و ببینید آیا تفاوتی مشاهده کردید یا خیر.

 نکته مفید: محصولات بدون قند علاوه بر ایمن بودن برای دندان ها ، خوردن آنها با دیابت نیز بی خطرتر است زیرا تأثیر کمتری روی سطح گلوکز خون شما خواهد داشت.

2) از مرطوب کننده هوا (دستگاه بخار) استفاده کنید

اگر در شب خشکی دهان را تجربه می کنید ، یک دستگاه مرطوب کننده می تواند راه حلی باشد که بدنبال آن بوده اید (اگرچه در هر زمان عالی هستند!). این دستگاه های مفید آب را وارد هوا می کنند ، به تسکین برخی از علائم و ناراحتی های مرتبط با خشکی دهان کمک می کنند.

3) دیابت خود را مدیریت کنید

کاربردهای دیگر مسواک زدن

هنگام مصرف یک ماده غذایی یا نوشیدنی ، بدن با افزایش سطح گلوکز خون به آن واکنش نشان می دهد. اگر قند خون شما از حد سالم (کنترل نشده) خارج شود ، ممکن است تکرر ادرار را تجربه کنید. این می تواند منجر به کم آبی بدن شود ، که می تواند باعث خشکی دهان شود.سیستم تنظیم کننده هورمون ها ممکن است پیچیده باشد ، اما درک تأثیر رژیم شما بر خشکی دهان آسان است.

نکته مهمی که باید از بین ببرید این است که کنترل مناسب دیابت ، به ویژه از طریق رژیم غذایی متعادل و سالم ، می تواند به طور مستقیم بر خشکی دهان تأثیر بگذارد. رژیم غذایی که بر غذاهای سنگین مغذی تأکید می کند در حالی که چربی ، کالری و قندهای تصفیه شده را کم می کند برای افراد دیابتی ایده آل است.

نکته مفید: اگر در مدیریت دیابت یا علائم مربوط به آن مشکلی ندارید ، برای بهبود عادت های روزمره خود با متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه  مشورت کنید.

4) ویزیت منظم دندانپزشکی

اگرچه مراجعه به یک متخصص دندانپزشکی برای برخی از افراد ممکن است استرس آور باشد ، اما پزشک دارایی حیاتی در مبارزه شما با مشکلات بهداشت دهان و دندان است. آنها می توانند پیشنهادهایی برای کمک به کنترل خشکی دهان و اطمینان از انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از مشکلات ناشی از کمبود بزاق دهان ارائه دهند.

از خمیردندان بنسر جهت رفع مشکل استفاده نمایید