10 راه حل برای تسکین دندان های حساس

مقابله با دندان حساس بنسر

10 راه حل برای تسکین دندان های حساس

10 راه حل برای تسکین دندان های حساس 224 146 محصولات دهان و دندان بنسر

10 راه حل برای تسکین دندان های حساس

دندان های حساس می توانند به دلیل مشکلات متعددی ایجاد شوند. خوشبختانه راه هایی برای کاهش حساسیت دندان وجود دارد. برخی از این راه حل ها را می توان به راحتی در خانه استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یافتن تسکین دندان های حساس ، این راه حل های عالی را در نظر بگیرید:

خمیر دندان حساس

1. از خمیر دندان حساس بنسر برای دندانهای حساس خود استفاده کنید

استفاده از خمیر دندان که به طور خاص برای درمان حساسیت دندان طراحی شده است می تواند برای تسکین علائم مفید باشد. این خمیردندان حاوی ماده ای است که حفره های ریز مینای دندان و عاج شما را پر می کند. این میزان نوردهی اعصاب حساس دندان های شما را کاهش می دهد.

2. فقط از مسواک برس نرم استفاده کنید

یک نکته ساده که می توانید برای تسکین دندان های حساس استفاده کنید تغییر مسواک است. اگر از مسواک با برس سفت استفاده می کنید ، ممکن است وضعیت خود را بدتر کنید. موهای سفت و خمیردندان های ساینده روی مینای دندان باعث ایجاد سوراخ های میکروسکوپی و در نهایت باعث حساسیت بیشتر می شوند. آنها همچنین می توانند رکود لثه را بدتر کرده و منجر به عاج دندان و اعصاب حساس شوند. مسواک بنسر با برس نرم را امتحان کنید و مطمئن شوید که به آرامی مسواک می زنید تا سطح دندان ها حفظ شود و یکپارچگی لثه حفظ شود.

3. از محافظ دهان در شب استفاده کنید

گاهی اوقات دندان های حساس در اثر ساییدن دندان ها در شب ایجاد می شوند. این را دندان قروچه می نامند. اگر این مشکل برای شما ایجاد می شود ، دندانپزشک می تواند قالب های دندان شما را برداشته و از محافظ دهان سفارشی برای استفاده در هنگام خواب استفاده کند. این محافظ در برابر فشار محافظت می کند و از صدمه ای که به دندان قروچه در شب وارد می شود جلوگیری می کند

4. لثه های خود را توسط دندانپزشک بررسی کنید

بیماری لثه یا عقب نشینی آن می تواند علت اصلی حساسیت دندان باشد. با تجزیه بافت لثه و دور شدن از سطح دندان ، قسمت هایی از دندان که مینای دندان ندارند (زیر خط لثه) در معرض دید قرار می گیرد. این امر اعصاب را تا حدی محافظت نمی کند و می تواند ناراحتی قابل توجهی ایجاد کند. از دندانپزشک خود بخواهید لثه های شما را معاینه کند تا مطمئن شود بیماری لثه ای ندارید که نیاز به درمان دارد. لثه های سالم از دندان ها محافظت می کند و از حساسیت دندان جلوگیری می کند.

5. دهانشویه آب نمک درست کنید

ساختن دهانشویه از نمک و آب می تواند به کاهش سریع حساسیت دندان کمک کند. آب نمک سطح pH داخل دهان را متعادل می کند و محیط قلیایی ایجاد می کند که باعث کاهش رشد باکتری ها می شود. همچنین باعث کاهش پلاک در این فرایند می شود. شستشوی آب نمک به راحتی با مخلوط کردن دو قاشق چای خوری نمک با یک فنجان آب گرم انجام می شود. این شستشو باید صبح و شب استفاده شود تا حساسیت بهبود یابد.

6. روغن کشیدن: شستشو با روغن نارگیل

اگر دندان های حساسی در اثر رشد بیش از حد باکتری دارید ، روغن نارگیل می تواند به شما کمک کند. وقتی روغن نارگیل مایع را در دهان خود می چرخانید ، به آن روغن کشیدن می گویند. این دارو سالهاست که به عنوان کمک بهداشت دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نارگیل مانع از رشد باکتری ها در دهان می شود ، پلاک روی دندان ها را می شکند و میکروب ها و سموم را از سطح لثه حذف می کند. این امر باعث سلامت لثه ها و دندان ها می شود که به نوبه خود حساسیت دندان را کاهش می دهد. همچنین می تواند به مرور دندان های شما را سفید و درخشان کند. تنها چیزی که لازم است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده است. این مورد به مدت 20 ثانیه در داخل دهان چرخانده می شود و تف می شود. این مرحله را با آب گرم شستشو دهید و در راه دهان سالم تری هستید.

7. لاک های دندانی و روکش هایی که حساسیت را کنترل می کنند

تعدادی لاک و روکش دیگر وجود دارد که می تواند توسط دندانپزشک برای تسکین دندان های حساس استفاده شود. یک لاک فلاید می تواند در کاهش حساسیت دندان مفید باشد. استفاده از فلورید سوراخ های کوچکی را در مینای دندان پر می کند که می تواند دندان ها را در معرض تغییر دما و سایر عوامل محرک قرار دهد. سایر عوامل اتصال دهنده و پوشش های پلاستیکی سیلانت وجود دارد که می توان برای تقویت مینای دندان و عاج استفاده کرد. عاج بافت استخوانی زیر مینای دندان است. از دندانپزشک خود در مورد گزینه های پوشش برای کاهش حساسیت در دندان بپرسید.

خمیر دندان حاوی بره موم و عصاره های گیاهی

8. تسکین درد با میخک

میخک و روغن میخک ضد التهاب ، میکروب کش و ضد درد هستند. این بدان معناست که آنها می توانند التهاب ، رشد بیش از حد باکتری ها و درد را کاهش دهند. وقتی میخک به عنوان عصاره ای که در دهان شستشو می شود استفاده شود ، می تواند یک اثر بی حس کننده داشته باشد که حساسیت دندان را از بین می برد. خواص ضد درد روغن میخک را می توان با مخلوط کردن آن با اسانس پرتقال بیشتر تقویت کرد. این اسانس ها قوی هستند و همیشه باید در مقادیر کم در حامل دیگری مانند روغن نارگیل یا آووکادو استفاده شوند.

خمیر دندان بره موم  بنسرحاوی عصاره های گیاهی  است و به منظور حفظ بهداشت دندان و لثه فرموله شده است .این خمیردندان حاوی عصاره های پروپولیس ( بره موم ) ،مورد، میخک، شیرین بیان و رزماری می باشد که دارای درصد خلوص بالایی می باشند.

خمیر دندان بره موم و عصاره های گیاهی به طور قابل ملاحظه ای  به جهت داشتن عصاره پروپولیس (بره موم) کمک به محافظت از دندان در مقابل تشکیل پلاک میکند وچون حاوی عصاره های گیاهان طبیعی التیام بخش است، به مراقبت از دهان کمک کرده و تنفس را تازه تر می کنند .÷

9. از خوردن غذاها و نوشیدنی های مشکل دار خودداری کنید

برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند دندانهای حساس را بدتر کنند. برای کاهش دندانهای حساس باید حداقل از آنها استفاده کنید یا به طور کامل از آنها اجتناب کنید. غذاها و نوشیدنی های اسیدی مانند قهوه ، میوه ، ترشی و نوشابه می توانند حساسیت دندان را افزایش دهند. اگر دندانهای حساس شما هنگام انجام کار مشکل ساز هستند