تاثیر شیرین بیان بر بهداشت دهان و دندان

تاثیر شیرین بیان بر بهداشت دهان و دندان

تاثیر شیرین بیان بر بهداشت دهان و دندان

تاثیر شیرین بیان بر بهداشت دهان و دندان 810 458 محصولات دهان و دندان بنسر

تاثیر شیرین بیان بر بهداشت دهان و دندان

وقتی کلمه شیرین بیان را می شنوید ، احتمالاً به آب نبات های شیرین و سیاه جویدنی فکر می کنید که طعم خاص آنها را دوست دارید یا از آنها متنفر هستید. اما آیا می دانید که ریشه شیرین بیان در واقع به عنوان داروی گیاهی قوی مورد استفاده قرار می گیرد؟ شیرین بیان خالص چه به صورت عصاره و چه به صورت چوب جویدنی دارای مزایای متعددی است. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

فواید شیرین بیان

عنصر اصلی شیرین بیان گلیسیریزین است. این نه تنها مسئول شیرینی متمایز است که طعم بی نظیر شیرین بیان را مشخص می کند ، بلکه ترکیبی است که به شیرین بیان خواص دارویی می بخشد.

یکی از رایج ترین کاربردهای شیرین بیان به عنوان خلط آور است که برای تسکین گلو و آرام کردن سوزش ناشی از سرفه و کاهش خلط استفاده می شود. از این روش به عنوان بخشی از ترکیبات چای گیاهی و همچنین در قرص های حلق استفاده می شود. این ماده دارای خاصیت تخفیفی است و یک پوشش محافظ روی غشاهای مخاطی ایجاد می کند. شیرین بیان همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

با توجه به سیستم گوارشی ، شیرین بیان می تواند تا حدی در برابر زخم های گوارشی محافظت کند و همچنین می تواند به عنوان ملین عمل کند. شیرین بیان می تواند به عنوان یک تقویت کننده کلی عمل کند و تا حدی از کبد محافظت می کند ،زیرا مقاومت در برابر اثرات استرس بر بدن ، ذهن و احساسات را افزایش می دهد. همچنین دارای خواص ضد ویروسی ، ضد باکتریایی و ضد قارچی و همچنین قابلیت آنتی اکسیدانی و ضد توموری است. شیرین بیان حتی می تواند در تنظیم هورمون ها نقش داشته باشد.

تاثیر شیرین بیان بر بهداشت دهان و دندان

شیرین بیان همچنین می تواند به عنوان ضد افسردگی استفاده شود. برخی از مردم می گویند این یک جایگزین عالی برای سنت جان ، یک مکمل گیاهی محبوب دیگر است.

در مطالعه ای در سال 2006 ، شیرین بیان به کاهش وزن کمک کرد. همچنین نشان داده شده است که دارای اثرات مثبت قابل توجهی بر بدن به روشهای زیر است:

شیرین بیان به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی می تواند به مقابله با باکتری های مختلف و همچنین ویروس هایی مانند آنفولانزا A. کمک کند زیرا به دلیل خواص ضد التهابی ، در درمان آسم و عفونت های برونش مفید است. می توان از آن مانند آسپرین برای تسکین تب و تسکین سردرد استفاده کرد. همچنین می تواند در کاهش التهاب کبد مرتبط با هپاتیت مفید باشد. ممکن است با افزایش سطح اینترفرون ، که ایمنی را بهبود می بخشد ، به کبد و سایر اندام ها محافظت بیشتری کند.

تحقیقات نشان داده است که دوزهای کوچک شیرین بیان (100 میلی گرم در روز) می تواند به مبارزه با تصلب شرایین کمک کند. گلیسیریزین موجود در شیرین بیان فعالیت کورتیزول را افزایش می دهد و بنابراین می تواند علائم بیماری هایی مانند فیبرومیالژیا و سندرم خستگی مزمن را کاهش دهد. فیتواستروژن های موجود در شیرین بیان می توانند تأثیر استروژنیک خفیفی داشته باشند و از PMS پیشگیری می کنند.

ریشه شیرین بیان می تواند به کند شدن پوسیدگی دندان کمک کند. ریشه شیرین بیان یک ضد میکروب طبیعی است که باکتری های ایجاد کننده و رشد حفره ها را مهار می کند. به خاطر داشته باشید که ریشه شیرین بیان همان آب نبات شیرین بیان نیست!

خمیر دندان بره موم بنسر حاوی عصاره های گیاهی  است و به منظور حفظ بهداشت دندان و لثه فرموله شده است .این خمیردندان حاوی عصاره های پروپولیس ( بره موم ) ،مورد، میخک، شیرین بیان و رزماری می باشد که دارای درصد خلوص بالایی می باشند.

خمیر دندان حاوی بره موم و عصاره های گیاهی

خمیر دندان بره موم و عصاره های گیاهی به طور قابل ملاحظه ای  به جهت داشتن عصاره پروپولیس (بره موم) کمک به محافظت از دندان در مقابل تشکیل پلاک میکند وچون حاوی عصاره های گیاهان طبیعی التیام بخش است، به مراقبت از دهان کمک کرده و تنفس را تازه تر می کنند .

این خمیردندان دارای خواص ضد ویروس، ضد قارج و ضد باکتری می باشد.همچنین به دلیل داشتن عصاره میخک برای دندان های حساس نیز موثر است .عصاره میخک علاوه بر خاصیت ضد التهابی، به عنوان یک ضد میکروب عمل می کندکه خود به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها کمک می کند.