تاثیر روی ( zinc ) بر سلامت دهان و دندان و نابود کننده بوی بد دهان

تاثیر روی بر دندان

تاثیر روی ( zinc ) بر سلامت دهان و دندان و نابود کننده بوی بد دهان

تاثیر روی ( zinc ) بر سلامت دهان و دندان و نابود کننده بوی بد دهان 224 146 محصولات دهان و دندان بنسر

روی یکی از مفیدترین عناصر در مورد حفظ سلامت دهان و دندان است. به خوبی شناخته شده است که فلوراید برای سلامت دندان چقدر مهم است. با این حال ، افراد کمتری از ویژگی های تقویت کننده سلامت روی اطلاع دارند.

روی چه کاری برای دندان های شما انجام می دهد؟

روی ماده معدنی کمیاب است و به طور طبیعی در بزاق یافت می شود. ثابت شده است که با رشد باکتری ها و پلاک ها مقابله می کند ، که می تواند دندان ها و بافت های لثه را خراب کند  و باعث ایجاد حفره و بیماری های لثه شود. شما می توانید اطمینان حاصل کنید که دهان شما با غذاهایی مانند بادام هندی ، گوشت قرمز ، دانه کدو تنبل ، کدو ، صدف ، قارچ ، شکلات تلخ و حبوبات ، کل روی مورد نیاز خود را تأمین می کند.

روی نه تنها در بسیاری از دهانشویه ها و خمیردندان ها است ، بلکه در مواد مختلف دندان پزشکی استفاده شده در ترمیم های دندانی نیز وجود دارد. وقتی روی به مواد ترمیمی کامپوزیت اضافه می شود ، خواص مکانیکی آن را افزایش می دهد و رشد استرپتوکوک موتانس (باکتری عامل پوسیدگی دندان) را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد

فراموش نکنید که در حالی که داشتن یک رژیم غذایی متعادل در حفظ سلامت دهان و دندان شما بسیار مهم است ، معاینات منظم دندانپزشکی برای اطمینان از سلامت دهان شما ضروری است. و از آنچه امروز در اینجا خوانده اید ، امیدواریم که شما همچنین ببینید که خوردن سبزیجات برگ دار چقدر مهم است!