تاثیر بهداشت دندان بر گلوکوم چشم

تاثیر بهداشت دندان بر گلوکوم چشم

تاثیر بهداشت دندان بر گلوکوم چشم

تاثیر بهداشت دندان بر گلوکوم چشم 448 298 محصولات دهان و دندان بنسر

تاثیر بهداشت دندان بر گلوکوم چشم :

مطالعات اخیر در چندین دانشگاه توسط دندانپزشکان برجسته ارتباط بین بهداشت دهان و آب سیاه را کشف کرده است. اگرچه این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است ، اما به نظر می رسد شواهد اولیه نشان می دهد كه رشد باكتریهای اضافی در داخل دهان می تواند كاتالیزوری برای ایجاد نوع خاصی از گلوكوم باشد كه به عنوان گلوكوم زاویه باز شناخته می شود.

گلوکوم چیست؟

گلوکوم بیماری است که معمولاً نتیجه تجمع مایعات در جلوی چشم است. گلوکوم با زاویه باز ، گسترده ترین شکل گلوکوم در آمریکای شمالی است. گلوکوم با زاویه باز منجر به تجمع مایعات می شود که به نوبه خود فشار چشم شما را افزایش می دهد ، که در نتیجه می تواند به آسیب عصب بینایی چشم منجر شود.تاثیر بهداشت دندان بر گلوکوم چشم

آیا سلامت دندان می تواند باعث بیماری گلوکوم شود؟

به گفته دکتر لوئیس پاسکوال ، دکتر ، از بیمارستان چشم و گوش ماساچوست در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون ، ارتباط بین بهداشت دندان و گلوکوم می تواند در نتیجه عفونت و التهاب در پایه دندان شما باشد که باعث آزاد شدن عوامل التهابی می شود تا چشم و به طور بالقوه منجر به گلوکوم می شود.

یک انتشار اخیر در “Journal of Glaucoma” بیان می کند که “تعداد دندان ها (که یک شاخص سلامت دهان است) و تغییر در مقدار باکتری های دهان ممکن است ارتباط مثبتی با آسیب شناسی گلوکوم داشته باشد.”

در حالی که نتایج هنوز مقدماتی است ، اما اگر توسط مطالعات بعدی تأیید شود ، می تواند نشان دهد که حفظ سلامت دهان و دندان توانایی کاهش آب سیاه زاویه باز را دارد.

بهداشت دندان و شرایط چشم

در اینجا توجه به این نکته مهم است که یک بیماری چشمی که قبلاً با حفظ سلامت دهان و دندان ارتباط داشته است ، “آب مروارید” است. یافته شده است که عناصر سمی ناشی از پر کردن جیوه خطر ابتلا به آب مروارید ، رتینیت پیگمنتوزا ، آیریتیس ، مشکلات بینایی ، و رنگ را افزایش می دهد. و سایر شرایط چشم

خوشبختانه آب مروارید ناشی از سموم جیوه را می توان به راحتی با قطره های چشم آنتی اکسیدانی بدون نسخه پیشگیری و درمان کرد ، این داروها برای خرید بصورت آنلاین یا از طریق پیشخوان فروشگاه های دارویی موجود است.

آیا عفونت دندان می تواند منجر به عفونت چشم شود؟

در صورت عدم درمان ، دندان آلوده می تواند باعث درد شود و منجر به عفونت در سایر نواحی بدن از جمله چشم شود. اگر دندان آلوده شما در قسمت بالای دهان شما باشد ، تورم می تواند به سمت بالا پیشرفت کند و در بعضی موارد باعث تورم چشم شما شود.

این گسترش عفونت می تواند به طور بالقوه منجر به یک بیماری شدید به نام ترومبوز سینوس غاری شود ، یک عفونت حفره سینوسی حیاتی و تهدید کننده زندگی ، که نیاز به توجه فوری همراه با درمان آنتی بیوتیکی دارد.

آیا کشیدن دندان بینایی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

بسیاری از مردم معتقدند که کشیدن دندان یا کشیدن دندان می تواند بر بینایی تأثیر بگذارد. هرچند، این وضعیت، موردنظر نیست. هنوز هیچ مدرک قطعی در دست نیست که نشان دهد کشیدن دندان بر بینایی تأثیر منفی می گذارد.

بهداشت دندان برای افراد مبتلا به گلوکوم

در حال حاضر ، هیچ دستورالعمل خاصی برای مراقبت از دندان برای افرادی که مبتلا به گلوکوم هستند ، وجود ندارد. مگر اینکه یافته های قطعی وجود داشته باشد که ارتباط احتمالی بین سلامت دندان و گلوکوم را تأیید می کند ، بیمارانی که از گلوکوم رنج می برند باید همان رژیم سلامتی دندان را مانند بقیه حفظ کنند.

در مجموع بهداشت دهان و دندان فقط برای چشم شما مهم نیست. برای رفاه عمومی شما ضروری است. یادتان باشد که مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنید.