آیا قهوه دندان های شما را لکه دار می کند؟

آیا قهوه دندان های شما را لکه دار می کند؟

آیا قهوه دندان های شما را لکه دار می کند؟ 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

آیا تا به حال فکر کرده اید که یک فنجان قهوه با دندان های شما چه می کند؟ دوستداران قهوه توجه داشته باشند روال صبحگاهی شما می تواند سلامت دندان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

قهوه حاوی موادی به نام تانن (جوهر مازو) است که نوعی پلی فنول است که در آب تجزیه می شود. آنها همچنین در نوشیدنی هایی مانند شراب یا چای یافت می شوند.

تانن باعث می شود که ترکیبات رنگی به دندان شما بچسبند. وقتی این ترکیبات بچسبند ، می توانند رنگ زرد ناخواسته ای را پشت سر بگذارند. فقط یک فنجان قهوه در روز برای ایجاد لک دندان لازم است.

از بین بردن لکه های قهوه

اگر عاشق قهوه هستید وحشت نکنید. گاهی اوقات ، دندانپزشکان می توانند در طی تمیزکاری دو ساله شما را از لکه های قهوه خلاص کنند. بنابراین حتماً قرار ملاقات های منظم دندان پزشکی را تعیین کنید.

همچنین می توانید نظافت حرفه ای را با داروهای خانگی تکمیل کنید. به عنوان مثال ، مسواک زدن دندان های خود با جوش شیرین و یا زغال کربن اکتیو دو بار در ماه می تواند دندان ها را بیشتر سفید کند.

همچنین می توانید با استفاده از خمیر دندان های سفید کننده و نوارهای سفید کننده به طور منظم لکه های قهوه را کاهش دهید. گزینه ها شامل خمیردندان ذغالی بنسر و دهانشویه ذغالی بنسر است

مشکلات دیگر قهوه

مانند هر نوشیدنی که آب نباشد ، قهوه می تواند باعث رشد باکتری در دهان شما شود که منجر به فرسایش دندان و مینا شود. این می تواند باعث نازک و شکننده شدن دندان های شما شود.

قهوه همچنین می تواند باعث بوی بد دهان یا هالیتوز شود ، زیرا به زبان می چسبد. برای جلوگیری از این مشکلات ، قبل از نوشیدن قهوه غذا بخورید و پس از اتمام نوشیدن ، از یک مسواک با قابلیت تمیز کردن زبان  استفاده کنید.

جلوگیری از لکه های قهوه

با کاهش مصرف و نوشیدن کمتر از ایجاد لکه جلوگیری کنید. صبح ها ممکن است یک فنجان قهوه بخورید و بعداً در روز چای سبز بخورید.

از خامه و شکر خودداری کنید ، زیرا اینها فقط رشد باکتریهای تغییر رنگ دهنده را تسریع می کنند. برای جلوگیری از تجمع باکتری ها ، قهوه خود را به جای جرعه های کوچک در روز در نوبت کمتر بنوشید. علاوه بر این ، بعد از اتمام قهوه یک لیوان آب بنوشید تا دهان و دندان های شما شستشو شود.

اگر قهوه یخ زده را ترجیح می دهید ، آن را از طریق نی بنوشید تا خطر ایجاد لکه را کاهش دهد. در آخر ، حدود 30 دقیقه پس از نوشیدن قهوه ، دندان های خود را مسواک بزنید .

 

به یاد داشته باشید ، قهوه اسیدی است. مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن یا نوشیدن هر ماده اسیدی مینای دندان را ضعیف کرده و باعث ایجاد لکه می شود.

خوردن برخی غذاها نیز ممکن است به رفع لکه ها کمک کند. میوه ها و سبزیجات خام – مانند توت فرنگی و لیمو – حاوی فیبرهای طبیعی هستند که با تجزیه باکتری ها دندان ها را تمیز می کنند.

سایر مواد غذایی و نوشیدنی هایی که باعث لک شدن دندان می شوند

البته ، قهوه تنها مقصر ایجاد لک دندان نیست. برای حفظ لبخند سفید ، مراقب سایر غذاها و نوشیدنی هایی باشید که می توانند رنگ زرد رنگی را پشت سر بگذارند. این شامل:

شراب قرمز

توت (زغال اخته ، توت سیاه ، گیلاس)

سس گوجه و گوجه فرنگی

چای سیاه

بستنی

آبنبات

نوشیدنی های ورزشی