آیا دندان ها به طور طبیعی زرد هستند؟

دلایل شفاف و شیشه ای شدن دندان ها

آیا دندان ها به طور طبیعی زرد هستند؟

آیا دندان ها به طور طبیعی زرد هستند؟ 306 165 محصولات دهان و دندان بنسر

ممکن است آرزوی لبخندی سفیدتر داشته باشید، اما آیا دندان ها به طور طبیعی زرد هستند؟ در دنیایی که سفید کردن دندان به طور فزاینده ای رایج است، می توان به راحتی فراموش کرد که دندان های طبیعی چه شکلی هستند. مطالعات انجام شده نشان داده است که تا 61 درصد از آمریکایی‌ها آرزو می‌کنند که بتوانند ظاهر دندان‌های خود را به سفیدی تغییر دهند.

علیرغم نگرانی بسیاری از آمریکایی ها در مورد ظاهر دندان های خود، طبق یافته های آکادمی دندانپزشکی عمومی آمریکا ، افراد عادی فقط روزانه 45 تا 70 ثانیه دندان های خود را مسواک می زنند. متخصصان مسواک زدن دندان ها را دو بار در روز به مدت دو دقیقه توصیه می کنند. رعایت بهداشت دهان و دندان عامل مهمی در ظاهر دندان های شماست.

در این مقاله به علم رنگ دندان هایمان می پردازیم. ما به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا دندان های زرد نشانه ای از سلامت ضعیف هستند یا خیر، و چه کاری می توانید برای بهبود ظاهر دندان های زرد انجام دهید.

آیا دندان ها به طور طبیعی زرد هستند؟

ساختار اصلی دندان

ابتدا باید به بررسی ترکیب دندان های خود بپردازیم. آنها از سه لایه مختلف تشکیل شده اند. مینا (Enamel) سخت ترین ماده در بدن انسان است و بیرونی ترین لایه را تشکیل می دهد، عاج در وسط و درونی ترین لایه پالپ (Pulp) است. بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که این عاج، لایه میانی دندان است که به آن رنگ می دهد. برای بسیاری از ما، عاج زرد کم رنگ است اما سایه های قرمز یا کهربایی نیز طبیعی است. لایه مینای دندان کاملاً شفاف است اما این قدرت را دارد که بر ظاهر دندان‌های ما تأثیر بگذارد. برای افرادی که مینای ضخیم‌تری دارند، دندان‌ها کمتر زرد به نظر می‌رسند، زیرا عاج به راحتی از طریق مینای دندان نفوذ نمی‌کند.

رنگی که می بینیم اغلب بیشتر به ضخامت مینای دندان (چگونه مینای دندان را تقویت کنیم) مربوط می شود تا رنگ دندان های ما. هرکسی دارای ضخامت و ویژگی های مینای دندان و عاج متفاوتی در داخل دندان است که می تواند رنگ های متفاوتی به غیر از رنگ سفید که کاملا طبیعی است، بدهد.

در حالی که ممکن است حتی از سنین پایین در رنگ دندان‌های ما تغییراتی وجود داشته باشد، دندان‌های شیری اکثر افراد سفیدتر از دندان‌های بزرگسالان به نظر می‌رسند. به همین دلیل است که در بسیاری از کشورهای اروپایی به آنها دندان شیری می گویند. دندان‌های شیری سفیدتر به نظر می‌رسند زیرا مینای دندان‌های نوزادان ضخیم‌تر است، که زردی عاج زیرین را پنهان می‌کند

آیا دندان های زرد نشانه ای از سلامت دهان و دندان ضعیف هستند؟

زرد شدن دندان ها کاملا طبیعی است و این لزوماً نشانه ای از سلامت دهان و دندان ضعیف نیست. حتی با داشتن یک سبک زندگی سالم، عوامل خارج از کنترل ما می توانند بر ظاهر دندان های ما مانند ژن ها و ضخامت مینای دندان ما تأثیر بگذارند. دندان‌های ما اغلب در طول زمان به عنوان بخشی از روند پیری زردتر به نظر می‌رسند. با افزایش سن، مینای دندان نازک یا شکسته می شود که به این معنی است که قسمت داخلی دندان بیشتر نمایان می شود و دندان ها را زردتر یا کرم تر نشان می دهد. از جمله چای و قهوه نیز می تواند به زرد شدن دندان ها کمک کند. دندان‌های زرد لزوماً نشانه‌ای از سلامت نامناسب دهان و دندان نیست، اگرچه در برخی موارد ممکن است نشانه‌ای از فرسایش مینای دندان باشد و دندان‌ها ضعیف و مستعد خراشیده شدن باشند.

عوامل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بر رنگ دندان‌های ما تاثیر بگذارد. پرکردگی‌های نقره‌ای می‌توانند رنگ دندان‌ها را خاکستری کنند، زیرا محصولات “خوردگی” را در طول زمان آزاد می‌کنند. دندان‌هایی که دچار ضربه یا آبسه‌های دندانی شده‌اند نیز ممکن است با گذشت زمان تیره‌تر به نظر می‌رسد زیرا ممکن است عصب از بین برود و نیاز به درمان داشته باشد. برخی از افراد ممکن است از نظر ژنتیکی تغییر رنگ دندان‌های خود داشته باشند و این معمولاً به تغییر رنگ داخل دندان مربوط می‌شود. مطالعه ای در مجله دندانپزشکی بریتانیا نشان می دهد که برخی از اختلالات متابولیک با تغییر رنگ دندان و همچنین استفاده از داروهایی مانند تتراسایکلین مرتبط است.

انتخاب های سبک زندگی ما نیز می تواند بر رنگ دندان های ما تأثیر بگذارد. سیگار کشیدن می تواند باعث زرد شدن سریع دندان ها شود. قطران و نیکوتین موجود در تنباکو مسئول این اثر رنگ‌آمیزی هستند. قهوه، شکلات و نوشیدنی های گازدار همگی می توانند در تغییر رنگ نقش داشته باشند.

در مورد دندان های زرد چه کاری می توانید انجام دهید؟

چه زمانی برای خرید مسواک جدید مناسب است؟

در حالی که دندان های زرد لزوماً ناسالم نیستند، برای بسیاری از افراد ظاهر دندان های آنها می تواند اعتماد به نفس آنها را تحت تأثیر قرار دهد. خوشبختانه، تغییراتی وجود دارد که می‌توانیم برای بهبود ظاهر دندان‌هایمان ایجاد کنیم. حفظ بهداشت دهان و دندان یک استراتژی مهم پیشگیرانه است. کارشناسان مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم را توصیه می کنند، به علاوه دهانشویه بدون الکل بنسر می تواند مفید باشد. هنگامی که صحبت از خمیر دندان به میان می آید،خمیر دندان زغال فعال بنسر می تواند به از بین بردن لکه ها به طور موثرتر کمک کند و دندان ها را سفیدتر نگه دارد.

تغییرات سبک زندگی می تواند به بهبود ظاهر دندان های شما کمک کند. ترک سیگار می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند، همچنین کاهش مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که دندان ها را لکه دار می کنند مانند قهوه.