آیا باید از دهانشویه قبل یا بعد از مسواک زدن استفاده کنیم؟

آیا باید از دهانشویه قبل یا بعد از مسواک زدن استفاده کنیم؟

آیا باید از دهانشویه قبل یا بعد از مسواک زدن استفاده کنیم؟ 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان از ملزومات مناسب بهداشت دهان و دندان است … اما دهانشویه نیز به لطف مزایای بهداشت دهان و دندان بالایی که دارد بسیار مفید است. اگر اخیراً استفاده از دهان شویه را شروع کرده اید ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه باید آن را در برنامه های معمول خود بگنجانید. استفاده از دهانشویه قبل یا بعد از مسواک زدن بهتر است؟ و چه کار دیگری می توانید برای تقویت سلامت دهان خود انجام دهید؟

فواید دهانشویهدهانشویه

دهانشویه ممکن است به دلیل خوشبوکننذه نفس شناخته شده باشد ، اما افزودن آن به برنامه روزانه مراقبت از دهان می تواند مزایای بسیار دیگری را نیز فراهم کند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توضیح می دهد که دهان شویه می تواند به مناطقی برسد که مسواک شما نمی تواند ، که می تواند به شما در کاهش احتمال ایجاد حفره و بیماری لثه کمک کند. همانطور که آكادمی پریودنتولوژی آمریكا متذكر می شود ، بیماری لثه درمان نشده می تواند منجر به عوارضی مانند ركود لثه و از بین رفتن دندان شود ، اما استفاده از دهانشویه می تواند به تقویت اقدامات پیشگیری شما كمك كند.

دهانشویه با کمک به کنترل پلاک (یک فیلم نازک و باکتریایی است که روی دندان شما جمع می شود) ، به این مزایای بهداشت دهان و دندان دست می یابد. وقتی پلاک برداشته نشود ، در نهایت سفت می شود. ADA گزارش می دهد که دهان شویه می تواند در واقع ایجاد تارتار را نیز کند کند.

زمان استفاده از دهان شویه

وقتی دهان شویه را برای اولین بار به برنامه مراقبت از دهان خود اضافه می کنید ، ممکن است تعجب کنید … آیا باید قبل یا بعد از مسواک زدن از دهان شویه استفاده کنید؟ این سوال خوبی است و پاسخ ساده ای ندارد. تحقیقات علمی محدود است و سازمان های معتبر توصیه های مختلفی را ارائه می دهند.

توصیه می شود بعد از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان ، از دهان شویه استفاده کنید. با این حال ، سرویس بهداشت ملی (NHS) توصیه می کند از شستن دهان و دندان پس از مسواک زدن خودداری کنید ، زیرا ممکن است باعث از بین رفتن فلوراید خمیر دندان شود. در عوض ، NHS توصیه می کند از دهان شویه در زمان دیگری از روز استفاده کنید.

ADA اظهار می دارد که شما می توانید قبل یا بعد از مسواک زدن بر اساس اولویت شخصی ، از دهان شویه استفاده کنید. همانطور که گفته شد ، تولید کنندگان دهان شویه ممکن است سفارشی را بر اساس مواد تشکیل دهنده محصولشان توصیه کنند ، بنابراین برچسب روی محصول خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که اثرات آن را به حداکثر می رسانید.

منبع