آیا امکان رشد دوباره دندان وجود دارد؟

آیا امکان رشد دوباره دندان وجود دارد؟

آیا امکان رشد دوباره دندان وجود دارد؟ 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

در یک مطالعه اخیر در مورد داروی آلزایمر ، دانشمندان عارضه جانبی این دارو را شناسایی کرده اند که باعث بازسازی دندان ها می شود در این مطالعه سعی شده دلیل اصلی احیای مجدد دندانها برای جدا کردن دندانها باشد ، اما در حال حاضر دارویی برای رشد مجدد دندانها وجود ندارد.

آیا می توانید دندان ها را دوباره رشد دهید؟

در تمام زندگی شما ، دندانپزشکان ، والدین و دیگران به شما گفته اند که اهمیت مراقبت از دندانها چقدر مهم است. هنگامی که مینای دندان خود را از دست دادید و یا یکبار پوسیدگی عمیق ایجاد کرد ، به پرکردگی و سایر روش های درمانی نیاز دارید تا پوسیدگی معکوس و ترمیم دندان ها انجام شود. راهی برای رشد مجدد دندان وجود ندارد.

اما ایا واقعا وجود دارد؟ یک مطالعه اخیر ، که در کالج کینگ لندن انجام شده و در Scientific Reports منتشر شده است ، بررسی کرده است که چگونه یک دارو ، تیدگلوسیب ، می تواند باعث رشد مجدد دندان شود

تایدگلسیب چیست؟

تایدگلسیب اغلب برای بیماران آلزایمر تجویز می شود. طبق مطالعه ای در Pharmacology & Therapy ، هدف از آن مهار گلیکوژن سنتاز کیناز -3 ، آنزیمی است که در بسیاری از اختلالات مانند سرطان ، بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، شرایط التهابی ، اختلالات تخریب عصبی و بیماری های روانپزشکی نقش مهمی دارد.

قرص الزایمر

در حال حاضر ، Tideglusib در حال انجام آزمایشات بالینی برای تعیین مزایای بالقوه آن برای بیماران مبتلا به آلزایمر است. برخی از مطالعات ، مانند یکی از مطالعات منتشر شده توسط مجله بیماری آلزایمر ،

فواید بالینی زیادی را برای استفاده از Tideglusib برای درمان بیماران پیدا نکردند. اما محققان کالج کینگ دریافتند که Tideglusib رشد سلول های بنیادی را در پالپ دندان های موش تحریک می کند. دانشمندان سوراخ هایی روی دندان ها ایجاد کردند ، سپس اسفنج های کوچک کلاژن قرار دادند تا Tideglusib را روی قسمت داخلی دندان ها بمالند. حدود چهار هفته از زمان درمان می گذرد ، عاج که لایه ای زیر مینای دندان است ، ترمیم شده است.

این تحقیق بریتانیایی به یافته جالبی دست یافت ، بسیاری از روزنامه ها و مجلات را وادار به اعلام عناوین پررنگ مانند “پایان پر کردن دندان” (The Telegraph) و “داروی ترمیم دندان ممکن است جایگزین پر کردن “(بی بی سی) کند. با این حال ، مهم است که درک کنیم روشی برای رشد مجدد دندان ها هنوز خیلی دور است.

اگرچه ممکن است شباهت های دندان های موش با دندان های انسان وجود داشته باشد ، اما هیچ راهی وجود ندارد که به طور قطعی بداند Tideglusib چه تاثیری بر روی دندان های انسان خواهد گذاشت تا زمانی که آزمایش های مشابه روی آنها انجام شود.

لازم به یادآوری است که Tideglusib برای بسیاری دیگر از موارد از جمله آلزایمر هنوز در مرحله آزمایش است. برای بیماران غیر آلزایمر در دسترس نیست.

در حالی که شما منتظر می مانید تا دانشمندان مطالعات و آزمایشات دارویی را که به طور بالقوه می تواند دندان های انسان را دوباره رشد دهد ، به پایان برسد ، روشهای مختلفی وجود دارد که می توانید دندانهای خود را در مقابل سایش و پوسیدگی محافظت کنید. حفره های شدید و پوسیدگی قابل برگشت نیستند ، اما در مراحل اولیه می توان برخی از پوسیدگی های دندان را خنثی کرد. اگر مقداری از مینای دندان پوشیده اید ، مسواک زدن با خمیردندان های فلوراید بنسر ، که با بازسازی مینای ضعیف شده دندان ها را تقویت می کند ، می تواند مفید باشد. کاهش مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین نیز به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی کمک می کند.

دندانپزشک شما یک منبع عالی است. او می تواند هر حفره موجود را درمان کند و نکاتی برای محافظت از دهان شما برای سالهای آینده به شما ارائه دهد.