ستون کناری سمت چپ

بهداشت دندان

بهداشت دندان

بدن شما یک ماشین پیچیده است. غذاهایی که انتخاب می کنید و چقدر آنها را می خورید می تواند بر سلامت عمومی و سلامت دندان ها و لثه ها

تاثیر بگذارد. اگر شما مقدار زیادی سدیم پر از قند، نوشیدنی های میوه ای شیرین یا تنقلات غیر مغذی مصرف کنید، شما می توانید در معرض خطر پوسیدگی دندان باشید.

پوسیدگی دندان تنها بیماری شایع مزمن دوران کودکی است، اما خبر خوب این است که کاملا قابل پیشگیری است.

پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می افتد که پلاک در تماس با شکر در دهان ایجاد شود و اسید را به دندان ها حمله کند.

غذاهایی که حاوی قند هر نوع هستند، می توانند باعث نابودی دندان شوند. برای کنترل مقدار قند که می خورید، حقایق تغذیه و برچسب های عناصر غذایی را در مورد غذاها و نوشیدنی ها بخوانید و گزینه هایی را که کمترین میزان شکر را دارند، انتخاب کنید.

منابع مشترک شکر در رژیم غذایی عبارتند از نوشابه، آب نبات، کوکی ها و شیرینی ها.

پزشک یا متخصص تغذیه شما همچنین می تواند پیشنهاداتی برای خوردن یک رژیم غذایی مفید ارائه دهد. اگر رژیم غذایی شما دارای مواد مغذی خاصی باشد، ممکن است برای بافتهای دهان شما برای مقاومت در برابر عفونت مشکل باشد. این ممکن است به بیماری لثه کمک کند. بیماری لثه شدید یکی از دلایل اصلی از دست رفتن دندان در بزرگسالان است. بسیاری از محققان بر این باورند که بیماری پیشرفت سریعتر و در افرادی که دارای تغذیه ضعیف هستند، شدیدتر است.

انتخاب عاقلانه
برای زندگی سالم و برای دندان های سالم و لثه، قبل از خوردن و نوشیدن فکر کنید. این نه تنها چیزی است که شما می خورید، بلکه زمانی که می خورید که می تواند سلامت دندان شما را تحت تاثیر قرار دهد. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و محدود کردن تنقلات بین وعده غذایی. اگر شما در رژیم غذایی خاص هستید، در هنگام انتخاب مواد غذایی توصیه های پزشک خود را ذکر کنید.

برای سلامتی دندانپزشکی خوب، هنگام انتخاب وعده های غذایی و تنقلات، این نکات را ذکر کنید:
1. نوشیدن مقدار زیادی آب.
2. خوردن انواع غذاها از هر یک از پنج گروه غذای اصلی، از جمله:
3. غلات کامل
4. میوه ها
5. سبزیجات
6. منابع نادر پروتئین مانند گوشت گاو بدون چربی، مرغ بدون پوست و ماهی؛ لوبیا خشک، نخود فرنگی و سایر حبوبات
7. لبنیات کم چرب و لبنی


محدود کردن تعداد تنقلات که می خورید محدود کنید اگر میان وعده دارید، چیزی را انتخاب کنید که سالم مانند میوه یا سبزیجات یا یک پنیر باشد. غذاهایی که به عنوان بخشی از غذا خورده می شوند باعث کاهش آسیب به دندان ها نسبت به مصرف غذاهای زیادی در طول روز می شوند، زیرا بیشتر بزاق در طول غذا آزاد می شود. بزاق به شستن غذا از دهان کمک می کند و اثرات اسید را کاهش می دهد که می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث حفره ها شود.

برای سلامتی دندانپزشکی خوب، همیشه به یاد داشته باشید که دو بار در روز با خمیر دندان فلوراید که دندانپزشک آمریکایی دندانپزشکی را قبول کرده اید، روزانه دندان ها را بطور مرتب و روزانه دندانپزشک کنید. با مراقبت دندانپزشکی منظم، دندانپزشک شما می تواند از ابتلا به مشکلات دهان جلوگیری کند و مواردی را که در مراحل اولیه رخ می دهد کمک کند، در حالی که درمان آنها آسان است.

شما دلایل زیادی برای حفظ دندان و لثه های خانواده خود دارید. لبخند می زنند توانایی تغذیه خوب برای جویدن اجتناب از ریزش مو و ناراحتی. تحقیقات جدید نشان می دهد که بیماری لثه می تواند منجر به مشکلات دیگر بدن، از جمله افزایش خطر بیماری قلبی شود.

خوشبختانه، راه های ساده ای برای نگه داشتن دندان های قوی و سالم از دوران کودکی تا پیری وجود دارد. در اینجا این است که چگونه:

1. کودکان را به زودی آغاز کنید. علیرغم پیشرفت های بزرگی در پیشگیری از افتادن، یک تا چهار کودک جوان قبل از شروع مدرسه علائم پوسیدگی دندان را نشان می دهند. نیمی از تمام کودکان بین 12 تا 15 ساله حفره دارند. مراقبت های دندانی باید به محض اینکه اولین دندان کودک به نظر می رسد، معمولا شش ماه به طول انجامید، "Caryn Solie، RDH، رئیس انجمن دندانپزشکی آمریکایی، به WebMD می گوید. "دندان ها را می توان با یک پارچه تمیز، مرطوب یا یک برس بسیار نرم تمیز کرد. در حدود 2 سالگی، می توانید به بچه ها اجازه دهید که مسواک بزنند - اگر چه نظارت مهم است. "

2. مهر و موم کردن مشکل. مولرهای دائمی در حدود 6 سالگی هستند. پوششهای محافظتی نازک روی سطوح جویدن دندانهای پشتی می توانند از شکسته شدن حفره ها و شکاف ها جلوگیری کنند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سیلانت ها می توانند پوسیدگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. با این حال تنها یک کودک در ایالات متحده آمریکا سیلانت های دندان را دریافت می کند. با متخصص دندانپزشکی خود صحبت کنید.

3. به اندازه کافی - اما نه بیش از حد - فلوراید استفاده کنید. تنها بزرگترین پیشرفت در سلامت دهان، فلوراسیون است که مینای دندان را تقویت می کند و موجب کاهش آن می شود. سه نفر از چهار آمریکایی آب آشامیدنی را فسفری می کنند.

اگر آب شما فلوراید نشده باشد، با متخصص دندانپزشکی خود مشورت کنید، که ممکن است پیشنهاد استفاده از فلوراید را روی دندانهایتان بگذارد. بسیاری از خمیر دندان و شستشوی دهان نیز حاوی فلوراید هستند. Fluoride باید به اندازه کافی در بچه های کوچک استفاده شود - نه بیش از اندازه گیاه نخود در مسواک. بیش از حد می تواند لکه های سفید بر روی دندان ایجاد کند.

4. مسواک دو بار در روز و نخ دندان روزانه. بیماری لثه و پوسیدگی دندان مشکلات بزرگی باقی می ماند - و نه فقط برای افراد مسن. به گفته ADHA، سه چهارم نوجوانان داراي لثه هايي هستند كه خونريزي مي كنند. همراه با توصیه های اساسی، به یاد داشته باشید:

مسواک باید 3 تا 4 بار در سال عوض شود.


نوجوانان ممکن است نیاز به استفاده از مسواک های ویژه و سایر ابزار های بهداشت دهان و دندان برای مسواک زدن دندان های خود داشته باشند. با دندانپزشک یا ارتودنتیست صحبت کنید.
افراد مسن تر با آرتریت یا مشکلات دیگر ممکن است مسواک زدن یا استفاده از نخ را داشته باشند. بعضی از مردم استفاده از مسواک برقی آسان تر است. دیگران فقط یک دست دوچرخه یا لوله فوم را بر روی دسته مسواک معمولی قرار دادند تا راحت تر نگه داشته شوند.

 

 

 

 

بهداشت دندان

 


نظر دادن

درباره ما

شرکت بنسر مفتخر است محصـولات آرایشـی و بهداشتی را با سالم ترین مواد اولیه گیاهی و مفید براي پوسـت ، مو و بدن عرضه نماید. شرکت بنسر با شـــعار " با لبخند زندگی کنید " همواره سعی در ارتقاء کیفیت محصـــولات خود و ارایه آنها با قیمت بسیار مناسب، دارد .

            

آخرین ارسالها

چرا بنسر رضایتمندی مشتریان

85%

رضایت از کیفیت

91%

در دسترس بودن محصولات

88%

بسته بندی

77%

اطلاع رسانی

95%

فروش آنلاین

عضویت در خبر نامه