ستون کناری سمت چپ

بهداشت دندان با نخ دندان

بهداشت دندان با نخ دندان

توصیه می شود روزانه برای دندان هایتان از خمیر دندان حاوی فلوراید، مسواک بزنید.
برای حفظ دندانهایتان، باید اقدامات لازم را انجام دهید. این نکات عبارتند از:

نکات:

1. روزانه دندان هایتان را با خمیر دندان فلوراید دار خیس کنید.
• هر کس باید حداقل دو بار در روز دندان خود را بشوید، ترجیحا مسواک زدن 3 بار در روز یا بعد از هر وعده غذایی و حداقل یک بار در روز باید دندان ها را استفاده کنید.
• فرایند پلاک (یک توده از باکتری ها به طور مداوم بر روی دندان ها تشکیل شده است)، منجر به پوسیدگی دندان است. اگر روزانه پلاک را حذف کنید، باکتری می تواند قند موجود در مواد غذایی و نوشیدنی های تبدیل شده به اسیدها را از بین ببرد 
• باکتریها در پلاک باعث التهاب لثه و بیماری های دیگر در لثه هستند که آن را با مسواک زدن و نخ دندان به درستی و جامع استفاده شود از بین می روند.
• استفاده از یک مسواک نرم، باید به شکل و اندازه مناسب در دهان خود جای گیرد،و همچنین خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده شود و این کمک خواهد کرد که برای حفاظت از دندان های خود در هنگام مسواک زدن این نکات را دنبال کنید:
• دندان های خود را حداقل دو بار در روز یا بعد از هر وعده غذایی بشویید و از خمیر دندان فلوراید استفاده کنید. فلوراید به نفع کودکان نیست.
• از مسواک نرم استفاده کنید تا لثه ها آسیب نبیند.
• برای استفاده از نخ دندان به درستی، آن را با یک زاویه کوچک با دندان قرار دهید و آن را به آرامی در جلو و عقب حرکت دهید. قسمت داخلی با استفاده از مسواک زدن و قسمت هایی خارجی را با نخ دندان و دهانشویه که غذا را بین دندانی است استفاده میکنند.
• از مالش بیش از حد دندان ها با نخ دندان اجتناب کنید زیرا باعث سوزش لثه می شود.
• اگر مسواک شما هر سه یا چهار ماه استفاده شده است دیگری را جایگزین نمایید.
• می توانید از مسواک برقی استفاده کنید.

2. دندان های خود را با استفاده از موضوع پزشکی روزانه پاک کنید:
• تمیز شدن بین دندانها با استفاده از نخ دندان یک بار در روز باعث حذف پلاک بین دندان ها، یک منطقه است که توسط مسواک تمیز نمی شود و لازم به حفاظت از بیماری لثه است.
• تمیز کردن موضوع تمیز می شود پلاک و مواد مخدری را در مناطقی که قلم مو نمی گیرند حذف می کند و پس از استفاده از موضوع پزشکی، باید آن را بپوشانید.
هنگام تمیز کردن دندان ها با یک نخ دندان، این راهنمایی ها را دنبال کنید:
• هر دو انتهای نخ را در اطراف جلو و عقب دندان نگه دارید تا سن C شکل را احاطه کنید.
• به آرامی موضوع را از نوک لثه ها به بالای دندان به لایه پلاک بکشید.
• برای تمیز کردن پشت دندان از نخ دندان استفاده کنید.
• اگر با استفاده از یک نخ دندان مشکل دارید، می توانید از نخ به پایه و نه انگشت استفاده کنید.

3. خوردن غذای خوب:
• باکتری همیشه از کربوهیدرات ها، بخصوص غذای شیرین تشکیل شده است، بنابراین وجود یک منبع دائمی و قابل توجهی از قندها اجازه می دهد تا رشد و تکثیر باکتری ها و در نتیجه تولید اسید به اندازه کافی برای حل مینای دندان سریع تر از سرعت از بدن برای ساخت.
• میزان شکر مصرف شده توسط فرد و زمان انجام شده برای رفع خطر ابتلا به نکروز دندان و نمونه هایی از مواد غذایی که باعث افزایش احتمال پوسیدگی دندان می شوند:
1 - غذاهای حاوی قند بیش از 15-20٪
2 - شیرینی هایی که به دندان ها مانند عسل، ملاس، شیرینی های جویدن یا کشمش می چسبد، که این غذاها را روی دندان ها طولانی تر از سایر قندها نگه می دارد.
3. قندهای محلول در آفتاب، مانند شیرینی های آهسته، دندان های خود را به مدت طولانی شستشو می دهند تا غذاهایی که به سرعت خورده شوند.
4 - شیرینی هایی که به تنهایی خورده می شوند، وقتی که یک نفر غذا بخورد، برای شستن دندان قندها، بزاق تولید می شود.
5 - شیرینی هایی که قبل از خواب بیدار می شوند، مگر اینکه دندان هایتان را بعد از غذا تمیز کنید، در غیر این صورت شکر تا صبح روز بعد در دندان ها باقی خواهد ماند.
6 - غذاها حاوی کربوهیدرات ها و قندها با هم، مثل بیسکویت ها، کیک و سایر شیرینی های پخته شده، باعث پوسیدگی دندان می شوند.

• خوردن فرآورده های لبنی که حاوی درصد بالایی از قند طبیعی (به شکل لاکتوز) است، اما حاوی پروتئینی است که مانع چسبیدن باکتری ها به دندان ها می شود. محصولات لبنی نیز یک منبع طبیعی کلسیم هستند که برای حفظ قدرت دندان ها و استخوان ها مهم است. کمبود مصرف کلسیم منجر به بیماری لثه می شود.
• برای حفظ بهترین سلامت دهان، نیاز به غذای زیر است:
- ویتامین D: برای ساختن و حفظ استخوان.
- فولات، اسید آسکوربیک، آهن و روی: این کار برای تجدید سلول های پوشش دادن لثه، به خصوص سینوس های مجاور دندان.
- پروتئین و ویتامین A، که بافت همبند است که از دندان ها پشتیبانی می کند.
غذاهای سبک بین وعده های غذایی برای دندان ها چیست؟
از انتخاب هوشمند غذایی بین وعده های غذایی: هویج، ماست (بدون مواد افزودنی)، پنیر، بادام خام (نپخته)، انگور، سیب، پرتقال، موز و گردو است.
همچنین مهم است که چگونه بسیاری از ما را به غذاهای بین وعده های غذایی در طول روز، به خصوص اگر این غذاها حاوی مقادیر زیادی از قند یا نشاسته، هر بار برخورد با یک میان وعده از قند یا نشاسته، اسیدهای حمله دندان های خود را به مدت 20 دقیقه پس از اجلاس گذشته با آن برخورد .
برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از خوردن مواد غذایی ناسالم بین وعده های غذایی، انجام تمام مقدار به خوردن یک بار، آن را بهتر از خوردن همان مقدار طول بعد از ظهر است، و سعی کنید مسواک زدن دندان های خود را پس از و یا حداقل یک فنجان آب یا جویدن آدامس بدون قند برای کمک به حذف قند درباره دندان های شما.

4. دود استفاده نکنید:
• توتون و تنباکو به بهداشت دهان و دندان بسیار مضر است، به عنوان آن را به سلامت از بقیه بدن، که تغییر رنگ دندان ایجاد نمی مضر است و بوی دهان ناپاک تنها، بلکه خطر ابتلا به پوسیدگی دندان، لثه شدید و سرطان دهان و گلو بیماری را افزایش می دهد.

 

 

 

 

بهداشت دندان با نخ دندان


نظر دادن

درباره ما

شرکت بنسر مفتخر است محصـولات آرایشـی و بهداشتی را با سالم ترین مواد اولیه گیاهی و مفید براي پوسـت ، مو و بدن عرضه نماید. شرکت بنسر با شـــعار " با لبخند زندگی کنید " همواره سعی در ارتقاء کیفیت محصـــولات خود و ارایه آنها با قیمت بسیار مناسب، دارد .

            

آخرین ارسالها

چرا بنسر رضایتمندی مشتریان

85%

رضایت از کیفیت

91%

در دسترس بودن محصولات

88%

بسته بندی

77%

اطلاع رسانی

95%

فروش آنلاین

عضویت در خبر نامه